رییس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا بیان اینکه هم اکنون ۲۲۴ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند، ادامه داد: در شرایط کنونی مردم استان و به ویژه جوانان و نوجوانان، با مشاهده کوچکترین علائم بیماری لازم است به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و با سهل انگاری و به تاخیر انداختن درمان، باعث ایجاد خطر برای خود و اطرافیان نشوند.
کد خبر: ۹۷۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 17 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این تماس با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه مقابله با کرونا در فارس و مدیریت این بیماری، این دانشگاه را بهترین دانشگاه در زمینه واکسیناسیون کرونا عنوان و از مجموعه سلامت استان برای ارایه خدمات مطلوب به مردم و بیماران قدردانی کرد.

کرونا در کمین بی توجهی جوانان و نوجوانان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به روند افزایشی تعداد موارد بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا، این موضوع را نگران کننده دانست و تصریح کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۲۲۴ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند، ادامه داد: در شرایط کنونی مردم استان و به ویژه جوانان و نوجوانان، با مشاهده کوچکترین علائم بیماری لازم است به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و با سهل انگاری و به تاخیر انداختن درمان، باعث ایجاد خطر برای خود و اطرافیان نشوند.

دکتر لطفی همچنین با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون کرونا در فارس از آغاز واکسیناسیون در کشور، به خوبی انجام شده و همچنان بر اساس گروه‌های هدف اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه دارد، افزود: در صورت تامین به موقع واکسن می‌توانیم درصد قابل توجهی از مردم استان را واکسینه کنیم.

او در بخش دیگری از نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با اشاره به برگزاری انتخابات نظام پزشکی در روز گذشته، از معاونت درمان دانشگاه، هیات نظارت بر انتخابات و تمام عوامل اجرایی این رویداد تقدیر کرد و گفت: این انتخابات به خوبی و در سلامت کامل انجام شد و امیدواریم نتایج آن در پیشبرد اهداف سلامت استان، موثر و مفید باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تمام جامعه پزشکی را همانند یک پیکره دانست که یک هدف را دنبال می‌کنند و افزود: جامعه پزشکی جامعه‌ای گسترده است و انجام مناسب تمام امور، نیازمند یک خرد جمعی و نشان دهنده اهمیت حضور تمام اعضای این جامعه است.

دکتر لطفی، از خدمات معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برای فراهم کردن تجهیزات و ابزار‌های لازم خدمت رسانی به بیماران و مراجعان به مراکز درمانی و مدیریت اورژانس ۱۱۵ فارس که حتی در روز‌های تعطیل نیز بی وقفه ادامه دارد، تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار