دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مطرح کرد،
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: انتخابات ۲۸ خردادماه امسال علی رغم تمامی تبلیغات منفی دشمنان با حضور حماسی مردم آگاه و همیشه در صحنه و در پاسخ به دعوت رهبر معظم انقلاب برگزار شد که جای تشکرو قدردانی دارد.
کد خبر: ۹۷۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ 19 July 2021
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: انتخابات ۲۸ خردادماه امسال علی رغم تمامی تبلیغات منفی دشمنان با حضور حماسی مردم آگاه و همیشه در صحنه و در پاسخ به دعوت رهبر معظم انقلاب برگزار شد که جای تشکرو قدردانی دارد. 

به گزارش تابناک همدان، محمود الفت تصریح کرد: مردم همواره گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند و در انتخابات اخیر نیز علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی نشان دادند پای آرمان‌های امام، شهدا و رهبری ایستاده اند و لحظه‌ای عقب نخواهند نشست که باید قدردان این مردم آگاه و بابصیرت بود. 

وی با اشاره به اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر همدان از سوی هیات نظارت تایید شده است، گفت: با وجود تایید انتخابات، اما تاکنون مشخص نشده است که آیا اقدام حاشیه ساز مجمع فعالان فرهنگی در ارائه لیست انتخاباتی هشت نفره دوره ششم شورای اسلامی شهر همدان معرفی شدند، آیا اقدامی قانونی بوده است یا خیر؛ لذا درخواست داریم فرماندار همدان و رییس هیات نظارت بر انتخابات استان در این خصوص اظهار نظر نمایند. 

محمود الفت در ادامه تشریح کرد: مجمع فعالان فرهنگی میثاق نامه‌ای به امضای نامزد‌های مورد اشاره رسانده است که در اختیار حزب موتلفه قرار دارد که در متن آن منتخبان شورا متعهد شده اند ماهیانه ۱۵ درصد از حقوق و مزایای خود که از شورای اسلامی شهر در دوره خدمت دریافت می‌کنند را در ازای عناوین فعالیت‌های فرهنگی، تشکیل اتاق فکر این مجمع ویا نظارت بر شورا پرداخت کنند و همچنین در بند دیگری نیز متعهد شدند درصورتی‌که مجمع فعالان فرهنگی در هر زمان از عملکرد هرکدام آن‌ها در شورای شهر رضایت نداشت اعضا استعفا دهند! 

وی در این خصوص ادامه داد: با توجه به موضوعات مورد اشاره، حزب موتلفه اسلامی استان همدان از فرماندار و رییس هیات نظارت بر انتخابات استان در خواست دارد که اولا ایا مجمع فعالان فرهنگی همدان دارای مجوز رسمی و قانونی می‌باشد و دوم اینکه آیا حق ورود به مباحث سیاسی و انتخابات شورای شهر را داشته است و از همه مهمتر اینکه اخذ این تعهد در رد و بدل شدن پول تحت عناوین کار فرهنگی، تشکیل اتاق فکر ویا نظارت بر شورا اقدامی قانونی می‌باشد یا تخلفی صورت گرفته است؟ لذا در صورت تخلف آیا برخورد قانونی نسبت به تعهد گیرنده و تعهد دهنده در دستور کار قرار دارد؟ وی در ادامه گفت: باید مشخص شود مجمع فعالان فرهنگی تا کنون چگونه کسب درآمد میکردند و چرا اکنون همزمان با انتخابات شورای شهر برای درآمد زایی اقدام به انتشار و حمایت از افرادی که آن‌ها را ملزم به پرداخت درصدی از حقوق شخصی خود در صورت ورود به شورای شهرکرده اند آیا با کسری درآمد مواجه بوده اند یااین موضوع شائبه دخالت در انتخابات را با پوشش کار فرهنگی تقویت می‌کنند و طبق قانون چه جایگاه نظارتی برای این مجمع؛ قانونگذار مشخص کرده که رد و بدل کردن پول از افراد منتخب را در راستای امر نظارت بر شورا مجاز دانسته است. 

الفت در پایان تصریح کرد: در راستای شفافیت در خصوص موارد مطرح شده، انتظار داریم پاسخی دقیق و جامع از سوی مسولان فوق ارائه و در اختیار رسانه‌ها و مردم شریف همدان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار