رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: تا کنون ۱۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان این استان از مجموع ۳۶ هزار نوآموز ثبت شده در سامانه سیدا ، سنجش اولیه سلامت شدند.
کد خبر: ۹۸۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 31 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» عباس کشاورز اظهارداشت: ۲۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان های البرز نیز برای طی کردن مراحل سنجش اولیه سلامت نوبت دهی شده اند درحالی که فرآیند ثبت مشخصات نوآموزان درسامانه سیدا برای نوآموزان بدو ورود به دبستان همچنان در استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از تیر امسال و با همکاری مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی سنجش آغاز شده است.

 رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز  بیان داشت: تمام نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند لذا انجام سنجش نوآموزان در استان البرز نیاز به توجه ویژه خانواده ها دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ پایگاه سنجش سلامت عمومی و ۲ پایگاه تخصصی برای نوآموزان ورود به پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی در این استان فعال شده است،افزود: امسال در پایگاه های استان البرز ۴۳ هزار کلاس اولی و ۱۰ هزار پیش دبستانی مورد ارزیابی قرارمی گیرند.

کشاورزتصریح کرد: با توجه به وضعیت کرونایی، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور ۳۰۱ نفر نیروی مجرب درپایگاه ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان غربالگری شده و مشکلات احتمالی آن‌ها از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی که معمولا خانواده‌ها آگاه نیستند، شناسایی می‌شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: نیازی به مراجعه حضوری خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش نیست و خانواده‌ها باید باد در دست داشتن مدارک فرزندان، به مدارس مراجعه کنند تا مدرسه با انجام نوبت‌گیری، پایگاه، تاریخ و ساعت را به خانواده اعلام کند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرزهزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز را ۵۰ هزار تومان ذکر کرد و افزود: خانواده‌هایی که زمان خاصی را نمی‌توانند حضور داشته باشند، اعلام کنند تا در آن تاریخ نوبت‌گیری برایشان انجام نشود، زیرا هر نوبت‌گیری برای خانواده‌ها هزینه دارد و نوآموزان در مناطق محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت این مبلغ مستثنی خواهند بود.

وی گفت: برای جلوگیری از ایجاد تراکم جمعیت، یک نفر همراه دانش‌آموز باشد، ماسک به همراه داشته باشند و راس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

کشاورزعنوان کرد: در این طرح غربالگری بینایی ،شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان صورت می گیرد.

وی یادآورشد: ۵۳ هزار نوآموز برای ورود به پایه اول ابتدایی و دوره پیش دبستانی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در پایگاه ها سنجش سلامت جسمانی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح سنجش در پایگاه های فعال در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز از پنجم تیرماه طبق نوبت در استان انجام می شود و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز تاکید کرد: دانش آموزانی که در تشخیص اولیه با مشکل روبرو شوند و تائید کارشناسان را در پرونده اشان نداشته باشند به پایگاه تخصصی سنجش فعال درکرج ارجاع داده می شوند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که حدود ۳ هزار نفرآن در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار