عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که پساب تصفیه شده جایگزین شبکه آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز شهر جدید هشتگرد شد.
کد خبر: ۹۸۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 04 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد علی حاجی زاده اظهار داشت: برای راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ پساب تصفیه‌خانه شهرجدیدهشتگرد اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و برای نگهداری و کاشت درخت و احیای جنگل کمربند سبز این شهر افزون بر چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و قرار گرفتن در فصل گرما شرکت عمران شهرجدید هشتگرد فضای سبز سطح شهر و جنگل ورودی شهر را با استفاده از پساب تصفیه شده سطح شهر آبیاری و نگهداری می‌کند.

حاجی زاده از مجهز شدن جنگل مصنوعی ورودی شهر جدید هشتگرد به سیستم آبیاری نوین خبر داد و گفت: با راه اندازی شبکه تصفیه خانه پساب مشکل آبیاری این جنگل و سایر فضای سبز شهرجدید هشتگرد برطرف شد.

وی گفت: در زمان حاضر آبیاری جنگل ۹۶ هکتاری شهر جدید هشتگرد از طریق پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر به میزان یک هزارو ۶۰۰ متر مکعب در روز تامین می شود.

حاجی زاده اظهار داشت: همچنین برای کاشت و نگهداری فضای سبز سطح شهرجدید هشتگرد پنج میلیارد تومان هزینه شده است.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: مساحت فضای سبز شهرجدیدهشتگرد از ۱۲ هکتار و ۵۰۰ متر مربع در سال ۹۸ اکنون با رشد ۱۰ برابری به ۱۳۰ هکتار رسیده است.
بخشی از فضای سبز شهرجدید هشتگرد در سال ۹۸ به علت کمبود آب دچار خشکیدگی شد که با احیای آن و تامین آب این مشکل مرتفع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار