مدیر کل بیمه سلامت استان البرز اعلام کرد که شیوع همه گیری کرونا هزینه های بیمه سلامت را در این استان ۸۵ درصد افزایش داده است .
کد خبر: ۹۸۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 28 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» دکتر سعید جوانشیر در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: مقایسه  چهار ماه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته بیانگر  افزایش ۸۵ درصدی هزینه های درمانی  و گسترش کرونا است.

وی ادامه داد:  با توجه به گستردگی شیوع کرونا ، بیمه سلامت  تعهدات  و خدمات جدیدی از جمله انجام تست «پی سی آر»  و  ‌داروهای کووید۱۹ متقبل شده  که هزینه ها را افزایش داده است.

جوانشیر با اشاره به اینکه هفته گذشته هزینه های تست پی.سی.آر نیز رایگان اعلام شد، گفت: در واقع ۳۰ درصدی که بیمار تا کنون  برای انجام این تست پرداخت می‌کرد رایگان شده است.

وی افزود: با وجود افزایش هزینه ها ، تمام بدهی های بیمه سلامت به سازمان ها و موسسات استان البرز در سال ۹۹ تسویه حساب شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین بدهی به دانشگاه علوم پزشکی البرز تا خرداد ماه ۱۴۰۰ و مراکز خدمات دهی سرپایی و داروخانه ها نیز تا تیر ماه ۱۴۰۰ پرداخت شد.

جوانشیر اظهارداشت: اکنون تنها مطالبات  بیمارستان های غیر دانشگاهی و خصوصی باقی مانده است که به تدریج پرداخت می شود.

این مسوول گفت: نسخ الکترونیکی نیز درحال انجام است اما معضلی که در البرز وجود دارد تعداد بالای پزشکان  طرف قرارداد با بیمه سلامت است.

وی افزود:می‌بایست تا کنون تمام پزشکان استان اقدام به صدور  نسخ الکترونیک می کردند اما اکنون نسخ نیمه الکترونیک دراستان بسیار بالا است.

جوانشیر بیان داشت: نسخ در داروخانه، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه الکترونیکی می شود.

مدیر کل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: دولت مصوب کرد شورای عالی بیمه مبلغ چهارهزار تومان به داروخانه‌ها و سایر مراکز بابت نسخی که الکترونیکی نشده وداروخانه وارد می‌کند بیمه سلامت پرداخت کند.

وی تاکید کرد که بیماران  برای الکترونیکی شدن نسخ در داروخانه‌ها،‌ مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه‌ها هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

جوانشیر یادآورشد: البته تا آذرماه سال‌جاری بر اساس قانون برنامه توسعه هرگونه پرداخت منوط به ارائه  نسخ الکترونیکی است و از آذرماه تمام اسناد بهداشت درمان کشوراعم خصوصی و دولتی باید الکترونیکی باشد که امیدواریم تا آن موقع این اقدامات انجام شود.

بیمه سلامت البرز ۴۳۹هزارو۵۱۳ نفر تحت  پوشش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار