مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۶۷ هزار مگاوات برق در کشور مصرف می‌شود که بیش از تولید است به همین دلیل چاره‌ای جز اعمال برنامه خاموشی نداریم.
کد خبر: ۹۸۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 29 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» حسن کریمی اظهار کرد: با توجه به فزونی مجدد مصرف برق در مقایسه با تولید، شاهد اعمال خاموشی‌های مجدد برق هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد اعمال برنامه زمانبندی شده قطعی برق تا پایان فصل گرما یعنی تا آخر شهریور ادامه داشته باشد.

وی توضیح داد: پیش از این، توان روزانه تولید برق در کشور با احتساب نیروگاه‌های برق آبی ۸۱ هزار مگاوات بود ولی با توجه به کاهش بارندگی امسال عملا نیروگاه‌های برق آبی را از دست داده‌ایم و تولید روزانه به حدود ۵۵ هزار مگاوات رسیده است.

وی افزود: به جز کم بارشی، گاهی پیش می‌آید تعدادی از نیروگاه‌های برق به دلیل نقص فنی از مدار خارج می‌شوند که چند روز طول می‌کشد تا مجددا به مدار تولید بازگردند و همین هم باعث کاهش ظرفیت تولید برق در برخی روزها می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۶۷ هزار مگاوات برق در کشور مصرف می‌شود که بیش از تولید است به همین دلیل چاره‌ای جز اعمال برنامه خاموشی نداریم.

کریمی گفت: سعی شده بیشتر خاموشی‌ها برای واحدهای تولیدی و صنعتی اعمال شود و کمتر مشترکین خانگی درگیر شوند ولی گاهی چاره‌ای جز قطع برق آنها نداریم.

وی اضافه کرد: برای کاهش مصرف برق، طبق دستورالعمل حتی رمزارزهای مجوزدار در سه ماهه تابستان اجازه فعالیت ندارند و در خصوص رمزارزهای غیرمجاز هم از شهروندان درخواست می‌شود در صورت شناسایی با ۳۳۱۲۱ تماس بگیرند و جایزه دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: مصرف ادارت دولتی استان هم روزانه رصد می‌شود و در صورت اضافه مصرف، برق را قطع می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار