رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باندی که از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا اقدام به کلاهبرداری 20 میلیاردی از شهروندان کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 04 September 2021

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از هموطنان مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب قربانیان با روش نصب نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه کاربران، به اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی دسترسی پیدا کرده اند ، شناسایی متهمین در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا البرز در ادامه افزود : پس از يک ماه کار شبانه روزي و اقدامات فني و اطلاعاتي عوامل اين باند که سه نفر بودند در يکي از  شهرستان هاي شمالي کشور شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير شدند و در نهایت تجهيزات رايانه اي ومخابراتي آنها که حاوي ادله اثبات جرم بود کشف و ضبط شد.

وی  تصریح کرد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکواییه، تقاضای واریز 2 هزار تومان از افراد متقاضی و فریب خورده می کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می نمودند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است ، از هموطنان خواست: به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: هموطنان می توانند همواره با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار