رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح کاداستر با قوت ادامه می یابد.
کد خبر: ۹۹۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 12 September 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد خدائیان در مراسم بهره‌برداری از ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: کاداستر اولویت ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و اجرای این طرح زمینه مدیریت زمین در کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: کاداستر از تجاوز به منافع ملی و اراضی ملی جلوگیری می‌کند و بسیاری از مشکلات که زمینه اختلافات مالی است با اجرای کاداستر از بین می‌رود.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه کل مساحت ایران 162میلیون هکتار است که بخش زیادی از آن را اراضی ملی تشکیل می دهد، بیان کرد: اولویت اصلی در اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی و منابع طبیعی است که مورد طمع افراد سودجو قرار می‌گیرد.

خدائیان با بیان اینکه افرادی در اقصی نقاط کشور به اراضی ملی تجاوز می‌کنند،‌ ادامه داد:  با اجرای طرح کاداستر و صدور سند  از بروز چنین جرایمی پیشگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  اجرای طرح کاداستر در طول 4 دهه حدود  24 میلیون هکتار ثبیت شده و 11 میلی هکتار  سند کاداستری صادر شد، گفت: در سال گذشته حدود 64 میلیون هکتار برای  تثبیت و 54 میلیون هکتار سند صادر شد و به اندازه چهار دهه گذشته در این حوزه فعالیت انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی در استان البرز 517 هزار هکتار است گفت:  374هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی است که تمام اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت شده که باید برای آنها سند صادر شود و در اجرای طرح کاداستر در استان همکاری مدیران ارشد قضایی و استانداری  اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار