کد خبر: ۹۹۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 14 September 2021
به گزارش «تابناک البرز» کارشناس خانواده گفت: اساساً فرهنگ ازدواج یک فرهنگ انگیزشی است. یعنی وقتی شما به دنبال دختر خوبی برای پسرتان هستید، پسرتان کم کم خودش را توسعه می‌دهد، ذهنش درگیر می‌شود، ساعات کاری و تلاشش بیشتر می‌شود و این درگیری‌های ذهنی نشانه رشد است. 
اعظم زکی زاده ادامه داد: باید در سنین پایین‌تر برای ازدواج اقدام کرد تا فرزند برای تلاش بیشتر انگیزه پیدا کند. نه اینکه منتظر بنشینیم تا فرزندمان همه امکانات از قبیل درآمد خوب، خانه، ماشین و ... را به دست آورد بعد اقدام به ازدواج کند. چرا که هر چه سن بالاتر می‌رود، انتظارات برای شروع زندگی هم بیشتر می‌شود.
وی افزود: استان‌های تهران و البرز رکورددار بیشترین طلاق و کمترین ازدواج در کشور هستند به این دلیل که در این استان ها  زوجین بیشتر درگیر تجملات و زندگی ایده آل هستند.
این کارشناس تصریح کرد: از طرفی در این استان ها، جوانان ترجیح می دهند که زندگی مجردی را در پیش گیرند و بیشتر خودشان را درگیر تحصیل و کار  کنند.
زکی زاده گفت: زندگی ایده آل در ابتدای شروع زندگی مشترک معمولا برای همه افراد جامعه میسر نیست، زوجین باید در کنار همدیگر قرار گیرند و با تلاش و قناعت بتوانند زندگی ایده آلی را رقم بزنند.
وی افزود: کاهش گفت و گو در خانواده ها و میزان تعامل میان زن و شوهر، زندگی را دچار چالش کرده و در واقع گفت و شنود جای خود را به تضاد، برخورد و اختلاف می دهد. این در حالی است که حتی برخی زوجین سکوت را به جای جر و بحث انتخاب می کنند و به نوعی دچار طلاق عاطفی می شوند.
این کارشناس بیان کرد: سالهاست که وارد دریچه جمعیتی شده ایم و در صورت مسدود شدن این دریچه، توسعه ای در کشور اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین با وجود این همه جوان در کشور باید سعی کنیم از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.
زکی زاده ادامه داد: استان البرز از جمله استان هایی است که نرخ زاد و ولد در آن به شدت پایین است زیرا ازدواج در آن کم رخ می دهد و از طرفی آمار طلاق در آن بالاست.
وی افزود: یکی از دلایل آمار بالای طلاق در این استان نیز کاهش آستانه تحمل است و از طرفی والدین فرزندان خود را به هر کلاسی اعم از زبان، نقاشی، موسیقی، کامپیوتر و ... می فرستند اما دوره سبک زندگی در آموزش های امروز جایگاهی ندارد.
این کارشناس گفت: فرزندان امروز جامعه آموزش ندیده اند که چگونه زندگی کنند و با اندک مشکلی؛ خانه خود را ترک می کنند و یک زندگی که با مشقت و سختی شکل گرفته با اندک اختلافی از هم می پاشد.
زکی زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تمامی دستگاه های متولی امر ازدواج در استان پای کار آیند و زمینه ازدواج آسان و از طرفی دوره های آموزش سبک زندگی را برای جوانان فراهم آورند تا ایران کوچک از آمار بالای طلاق و نرخ منفی تولد رهایی یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار