امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به برکات هشت سال دفاع مقدس و خسارت ها و در عین حال ثمرات جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، گفت: دستاوردها و تاریخ دفاع مقدس باید برای نسل فعلی و آینده تبیین شود.
کد خبر: ۹۹۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 18 September 2021

ما هر روز در جنگ برکاتی داشته ایم/ متاسفانه برخی مدیران دستاوردهای دفاع مقدس را تغییر دادند

به گزارش «تابناک البرز» آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تقسیم بندی دستاوردهای دوران دفاع مقدس به ۲ بخش داخلی و بین المللی، گفت: بخشی از دستاوردهای داخلی دفاع مقدس همچون خودباوری، شکوفایی استعدادها، رشد فضایل اخلاقی، افزایش قدرت دفاعی و نظامی، مهار سبک زندگی تجملی و اشرافی گری که از دوران طاغوت رسیده بود و ایجاد روحیه جهادی در بین مردم است.

وی تضمین استقلال کشور و ایجاد الگوی مقاومت در مقابله با استکبار و رویش گروه های جهادی در منطقه را بخشی از دستاوردهای بین المللی دوران دفاع مقدس برشمرد.

امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص دفاع مقدس، بیان داشت: «ما هر روز در جنگ برکاتی داشته ایم که در همه سختی ها از آن بهره جسته ایم، ما مظلومیت خود و در عین حال ستم دشمنان را در جنگ ثابت کرده ایم، ما در جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم، ما در جنگ روی پای خود ایستادیم و به غرب و شرق پشت کردیم، ما در جنگ ریشه های انقلاب را تناور و استوار کردیم».

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس اظهار داشت: همانگونه که امام خامنه ای فرموده اند تنها راه مقابله با طرح ها و برنامه های فرهنگی بدخواهان تولید فرهنگ از دفاع مقدس در تمامی عرصه ها می باشد.

برخی مدیران تجملگرا مسیر دفاع مقدس را تغییر دادند

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روی کارآمدن مدیران رفاه طلب و تجملگرا پس از دوران دفاع مقدس، گفت: متاسفانه پس از دوران دفاع مقدس برخی از مدیران کشور به دلیل تفکر تجملگرایی مسیر و دستاوردهای دفاع مقدس را تغییر دادند.

وی نقش فعال بانوان، مساجد، اقلیت های دینی و همه اقشار را در دوران دفاع مقدس ستود و تاکید کرد: پیروزی دفاع مقدس مرهون حمایت های همه جانبه تمام مردم ایران و هدایت های امام خمینی (ره)‌ بود.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رژیم بعث صدام پس از ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به خیال خود می خواست ایران را تصرف کند، افزود: رژیم بعث صدام با کمک های بی شمار ۳۰ کشور جهان و به ویژه آمریکا به ایران حمله کرد و به زعم خود می خواست یک هفته ای تهران را تصرف کند ولی مردم ایران به او و حامیان در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که به هیچ وجه تسلیم استکبار و دشمنان نخواهند شد.

وی هشت سال دفاع مقدس را طولانی ترین جنگ تحمیلی در قرن بیستم دانست و بیان داشت: از جمعیت ۳۶ میلیونی ایران در آن زمان پنج میلیون نفر در دفاع مقدس شرکت مستقیم داشتند که نزدیک به ۲۱۷ هزار نفر از مردم ایران از اقشار مختلف همچون شیعیان، ‌اهل تسنن، مسیحیان، زرتشتی ها و یهودی ها در دفاع از کشور به شهادت رسیدند.

امام جمعه کرج با تقدیر از نیروی زمینی سپاه به خاطر عملیات هدف قرار دادن پایگاه های تروریست ها در خاک کردستان عراق، گفت: پیگیری و هدف قراردادن تروریست های وابسته در بیرون از خاک ایران از دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی همچنین سفر اخیر بین المللی حدود ۵۰ هزار کیلومتری ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشان از اقتدار نظام و دیگر دستاورد بین المللی دوران دفاع مقدس برشمرد.

وی فرماندهی امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و حماسه رزمندگان و مردم ایران در کنار عنایت های الهی را مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بر رژیم بعث صدام عنوان کرد.

لغو سند ۲۰۳۰ دستاوردی مهم در ابتدای دولت سیزدهم

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملغی شدن سند ۲۰۳۰ را که سندی تحمیلی و استعماری فرهنگی از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بود را از دستاوردهای دولت آیت الله رییسی برشمرد.

وی تاکید کرد:‌ دولت دوازدهم متاسفانه به رغم دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰، آن را به آموزش و پرورش ابلاغ و آن وزارتخانه نیز دستورالعمل استعماری مزبور را به تمامی مجموعه مدیریتی این وزارتخانه ابلاغ و اجرا کرده بود که با دستور آیت الله رییسی اجرای این سند در آموزش و پرورش متوقف شد.

آیت الله حسینی همدانی شرایط ویژه اقتصادی مردم را در دوران کنونی نامطلوب دانست و تاکید کرد: مردم در زمان کنونی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند که نیاز است برای ثبات قیمت ها و جلوگیری از افزایش آن دستورات رییس جمهوری اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار