علیرضا سلیمانی گفت: درباره تزریق دوز سوم واکسن به ویژه سینوفارم هنوز سازمان جهانی بهداشت به این جمع بندی نرسیده است.
کد خبر: ۹۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 18 September 2021
دوز سوم واکسن کووید-۱۹ را هم باید زد؟
به گزارش «تابناک البرز» یک متخصص بیماری های عفونی در استان البرز درباره آخرین وضعیت کرونا، گفت: خوشبختانه در حال عبور از پیک پنجم کووید ۱۹ هستیم و کل کشور به سمت وضعیت نارنجی از نظر رنگ بندی پیش می رود.
علیرضا سلیمانی افزود: با مراجعه به اورژانس مشاهده می کنیم که دیگر حداکثر اشتغال تخت را نداریم و برخی تخت ها خالی است، البته روند مذکور به منزله این نیست که بیمار نداریم، مبتلایان جدید و بیماران بدحال داریم بنابراین باید موضوع کرونا را جدی بگیریم.
وی اظهار داشت: نباید از اجرای پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک خسته نشویم، باید به سمتی برویم که شاهد آخرین پیک باشیم، البته واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است، این موضوع در کنار رعایت پروتکل ها از سمت مردم این نوید را می دهد که بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم.
سلیمانی با تاکید بر اینکه آنچه بخش نامه شده است این است که اگر کسی در دوز اول واکسن اسپوتنیک تزریق کرد در صورت نبود، می تواند برای دوز دوم آسترازنکا تزریق کند، تصریح کرد: این موضوع کار غیر علمی نیست و شهروندان نباید نگران این موضوع باشند.
متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه درباره تزریق دوز سوم واکسن به ویژه سینوفارم هنوز سازمان جهانی بهداشت به این جمع بندی نرسیده است، گفت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای ایمنی بهتر روی دوز سوم صحه گذاشته اند اما باید این موضوع به یک اجماع عمومی برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار