فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: ترافیک و معضلات ناشی از آن موضوعی فرا سازمانی بوده و تحول آن، نیازمند عزم جدی و انسجام قوی بین متولیان عبور و مرور و تخصیص به موقع و مناسب اعتبارات حوزه ماموریت های ترافیکی است.
کد خبر: ۹۹۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 19 September 2021

به گزارش «تابناک البرز» سردارعباسعلی محمدیان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر کرج که در صحن شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: 2162 دستگاه سیستم های هوشمند کنترل ترافیک و تجهیزات الکترونیک درنقاط مختلف  این استان فعال  است که از این تعداد 153 دستگاه پلاک خوان و 109 دستگاه نظارتی است.

وی با اشاره به آمار تماس‌های اعلام شده به مرکز فوریت‌های پلیس 110 البرز، گفت: ‌میانگین تماس‌های روزانه 7800، ‌میانگین ماموریت های روزانه سه هزارو 400 فقره،‌ میانگین تماس‌های 110 مرتبط با پلیس راهور روزانه 540 فقره است.

محمدیان خاطرنشان کرد: ماهانه 16 هزارو 200 فقره و سالانه 194 هزارو 400 تماس داریم که شامل تصادفات، ‌سدمعبر، ‌ترافیک،‌ ارائه خدمات و غیره است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور البرز نیازمندی‌های ماموریتی دارد ، ‌گفت: بکارگیری و بهربرداری کامل از ظرفیت تجهیزات هوشمند ترافیک و فعالسازی هر چه سریعتر دوربین های پلاک خوان در کرج و سایر شهرستان های استان، ‌نصب حداقل 50 دوربین ثبت تخلف سرعت به خصوص در معابر دارای سوابق تصادفات ناشی از سرعت توسط شهرداری‌ها ، تامین ساختمان مناسب برای استقرارعوامل پلیس راهور در مناطق یک ،‌ پنج و هفت  کرج و تخصیص خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات به پلیس راهور از اقدامات مدیریت شهری با ماموریت های پلیس است.

این مسئول با اشاره به آمار نقاط پرحادثه البرز،‌ اظهارداشت: 78 نقطه پر حادثه در استان وجود دارد که 54 نقطه مربوط به کرج ‌6 نقطه در فردیس، 6 نقطه در ساوجبلاغ،‌ 9 نقطه در نظرآباد و سه نقطه در شهرستان اشتهارد واقع شده است .

 وی در خصوص تصادفات منجر به فوت و مصدومیت در البرز گفت: طی 6 ماه نخست امسال تصادفات رانندگی در البرز 30 فوتی و 255 نفر مصدوم بر جای گذاشت که نسبت به سال گذشته  افزایش داشته است .

محمدیان تاکید کرد: سال گذشته با توجه به محدودیت های کرونایی که صورت گرفت آمار فوتی ها و مصدومان ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه امسال کاهش داشت در حالی که این آمار امسال افزایش یافته است.

وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: 62 نقطه حاشیه نشین در البرز وجود دارد و جمعیت تقریبی استان در سال 1400 نیز حدود سه میلیون 181 هزار 912 نفربرآورد شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: با توجه به گستردگی موضوعات مرتبط با حمل و نقل، ‌امروز ترافیک و معضلات ناشی از آن موضوعی فرا سازمانی بوده و تحول مناسب در این بخش از جامعه نیازمند عزم جدی و انسجام قوی بین متولیان عبور و مرور در البرز به همراه تخصیص به موقع و مناسب اعتبارات حوزه ماموریت های ترافیکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار