معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ارزش های دفاع مقدس مانند اتحاد و همدلی مردم و رزمندگان اسلام را باید به آینده سازان انتقال داد.
کد خبر: ۹۹۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 19 September 2021

به گزارش «تابناک البرز» فرشته فهمیده در نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس مجموعه‌ای از مستندات است که روایت آنها به اشکال مختلف سبب شناخت نسل امروز از آن دوران می‌شود که فرهنگیان دراین راه مسوولیت خطیری برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه دوره هشت ساله دفاع مقدس تمام شده اما در زمانی هستیم که حتما باید فرهنگ شهید و شهادت و ایثار بیش از پیش ماندگار شود، خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از وجود افرادی که هنوز در جمع ما هستند، خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم.

وی بیان داشت: برای این کار چاره‌ای جز این نداریم که الگوهای مناسبی را به نسل حاضر معرفی کنیم.

فهمیده با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، بزرگترین اتفاق برای بیمه شدن انقلاب اسلامی بود، اضافه کرد: اگرچه جنگ در شرایطی بر کشور تحمیل شد که تشکیلات نظامی ما ثبات لازم را پیدا نکرده بودند و وضعیت مقابله و رودررویی با دشمن، نابرابر بود اما توانست انقلاب را بیمه کند.

وی تصریح کرد: نسل جدید طبیعی است که برداشت و حس و حالی که نسل ما در جنگ داشت را نداشته باشد لذا آنها از طریق روایات با جنگ آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی قدم‌ها خالصانه و برای رضای خدا در راستای ماندگاری نام شهدا برداشته شود، مردم هم همراهی می‌کنند و مطمئناً هر کاری که برای ماندگاری نام و یاد شهدا انجام دهیم، آثار و برکاتش را در زندگی خواهیم دید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برنامه استانی دفاع مقدس با مشارکت اداره فرهنگی هنری این حوزه، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان برای اجرا در محوطه اداره کل در حال آماده سازی است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دفاع، یادمان شهدا، به تصویرکشیدن برنامه پیاده روی اربعین حسینی، یادمان شهدا و رونمایی از پوستر پویش سراسری مدرسه حماسه، پخش نماهنگ ،مارش نظامی و گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه های اولین روز هفته دفاع مقدس درمحوطه اداره کل آموزش و پرورش البرز را تشکیل می دهد.

فهمیده تاکید کرد: این برنامه و سایر برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس در بستر شاد مدارس استان البرز نیز به منظور تجدید میثاق دانش آموزان با امام وشهدا و آشنایی آنها با گنجینه دفاع مقدس پخش می شود.

در این نشست مسوول بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی استان البرز به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز پرداختند و سایر اعضای ستاد هم از نحوه برنامه ریزی، سازماندهی واجرای برنامه های هفته دفاع مقدس درآموزش و پرورش استان البرز سخن گفتند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار