سرپرست شهرداری کرج گفت: پروژه کنارگذر شمالی در زمره پروژه‌های ملی است که در واقع باید دولت آن را اجرا می‌کرد.
کد خبر: ۹۹۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 23 September 2021

به گزارش «تابناک البرز» مصطفی سعیدی سیرائی گفت: با این وجود شهرداری کرج با رویکرد هم افزایی با دولت مشارکت در اجرای پروژه را پذیرفت اما گستردگی پروژه و تعهدات تعیین شده برای شهرداری در قرارداد مشارکت بسیار فراتر از توان و ظرفیت زمان حال و آتی شهرداری است.

سرپرست شهرداری کرج گفت: تداوم این وضعیت اجرای این پروژه را با چالش‌های متعددی مواجه خواهد ساخت که محتمل‌ترین آن هزینه‌های ناشی از تأخیر خواهد بود.

سعیدی سیرائی ادامه داد: به همین دلیل ضروری است تا با لحاظ شرایط حاکم بر اقتصاد شهری، نقش و تعهد دولت در این پروژه بسیار فراتر از آنچه که تعریف شده است، باشد.

سعیدی سیرائی بیان کرد: با توجه به ابهامات و تعارضات موجود در حدفاصل پل B۰ و B۱ و نیز قسمت انتهایی پروژه از خوارزمی به بعد تا محل اتصال پروژه به اتوبان کرج _ قزوین لازم است به منظور جلوگیری از هزینه‌های مضاعف، تمرکز اقدامات آتی بر تکمیل و بهره‌برداری از پل B۱ باشد.

وی گفت: همچنین همزمان نسبت به اصلاح قرارداد به منظور حذف بخش انتهایی پروژه از خوارزمی به بعد به دلیل مشکلات تملکی که حل آن مشمول مرور زمان خواهد شد، بازنگری و اصلاح قرارداد صورت پذیرد.

به گفته سرپرست شهرداری کرج هرگونه اقدام شهرداری در حد فاصل B۰ تا B۱ مستلزم شفافیت سازی و مستندسازی تعهدات شهرداری و نیز آزادسازی مسیر از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز خواهد بود.

شهردار کرج یادآور شد: همچنین مقر شده مشاور و کارفرما نیز جهت تأمین منابع مالی اجرای پروژه در قالب مشارکت، واگذاری اراضی پیرامونی و یا راه کارهای دیگر موضوع را بررسی و پیشنهادات خود را ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار