دبیر جشنواره کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: اختتامیه سومین کنگره در استان البرز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 30 September 2021

به گزارش «تابناک البرز» هادی جانفدا در نشست خبری کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) (حدیث حسن) اظهار کرد: سومین کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با عنوان (حدیث حسن) به همت حوزه هنری و سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این کنگره تنها یک بخش اصلی دارد و آن هم شعر مدح، منقبت و مرثیه امام حسن (ع) است.

دبیر جشنواره کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: امسال بیش از ۱۶۰ شاعر از نقاط مختلف کشور در این کنگره شرکت کردند و آثارشان در سه مرحله داوری شد.

وی ادامه داد: از بین این آثار ۵ نفر به عنوان شاعر برگزیده و ۲ شاعر به عنوان شاعر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

جانفدا بیان کرد: مراسم اختتامیه کنگره یکشنبه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۸ در محل امامزاده حسن (ع) کرج برگزار می‌شود و مهمانان ویژه ای به غیر از شاعران و مداحان برگزیده کشوری شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شعر آئینی یکی از مهمترین رسانه‌های شیعه از ابتدای ظهور اسلام بوده است.

دبیر جشنواره کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه قبل از ظهور اسلام شعر در فرهنگ عرب و جاهلی به دلاوری‌ها و برخی مسائل عاشقانه دلالت داشته است، اظهار کرد: با ظهور اسلام و توحید مفاهیم انسان ساز، توحیدی، حکمی و معرفتی وارد شعر شد و شعر ولایی مورد تاکید رسول الله (ص) قرار گرفت.

وی بیان کرد: اولین کسی که در طول تاریخ اسلام شعر را به حکمت منتسب می‌کند، رسول گرامی اسلام است چرا که قبل از آن شعر نسبتی با حکمت نداشت‌.

جانفدا با بیان اینکه بعد از رسول مکرم اسلام اهل بیت (ع) شعر را به عنوان یک رسانه جدی برای انتقال مفاهیم نگاه می‌کردند، تصریح کرد: ظهور شاعران بزرگی مانند فرزدق، دعبل و … در زمان اهل بیت (ع) و توجه و اهمیت شعر را در دیدگاه اهل بیت (ع) نشان داده است.

وی گفت: شعر بعد از واقعه عاشورا که یکی از مهمترین واقعه تاریخ بشری است از حیث تأثیر گذاری است و پیام آور اصلی عاشورا بود.

دبیر جشنواره کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) استان البرز متذکر شد: شاعران بسیاری به زبان‌های مختلف برای سیدالشهدا (ع) شعر گفتند و پیام مظلومیت ایشان را به گوش عالم رساندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار