رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با بیان اینکه این استان قطب کشاورزی و صنعت است ، گفت: هزاران میلیارد تومان سرمایه صنعت  نساجی در البرز در حال نابودی است.
کد خبر: ۹۹۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 03 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» یداله مالمیر در جریان بازدید از شهرک صنعتی دارویی برکت در ساوجبلاغ با اشاره به ظرفیت‌های صنایع در استان البرز اظهار داشت : وجود این شهرک با پتانسیل بالا یک برکت و امتیاز مهم برای استان البرز است.

وی با اشاره به اهمیت شتاب بخشی به استقرار تعداد بیشتری از تولیدکنندگان دارویی در شهرک صنعتی برکت افزود: در 10 سال گذشته آنگونه که باید شاهد این رشد نبوده ایم و باید واحدهای صنعتی دارویی بیشتری در  شهرک برکت مستقر شوند.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم استان البرز با بیان اینکه نباید تنها به حضور سالانه چند کشور برای معاملات تجاری با قطب صنعتی دارویی البرز اکتفا کنیم ، افزود: از حدود 196 کشور صنعتی و مهم جهان تنها 5 تا 6 کشور هستند که با تحریم  اقتصادی ما را تحت فشار قرار داده اند، در نتیجه باید برای توسعه روابط با دیگر کشورهای صنعتی دنیا تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه البرز دو قطب مهم صنعت و کشاورزی  است ، تصریح کرد: با توجه به‌ استقرار بیش از 4 هزار واحد صنعتی در این استان فعالیت یک شهرک تخصصی دارویی هم یک نعمت برای استان و به تبع آن کشور است.

مالمیر با تاکید بر اهمیت تخصصی شدن فعالیت صنایع در قالب راه اندازی شهرک‌های صنعتی خاص و تک پیشه ای گفت: در برخی نقاط صنعتی استان متاسفانه به دلیل توقف چرخ تولید یک واحد صنعتی یا نیمه فعال بودن کارخانه بسیاری از ماشین آلات خاک خورده و بدون استفاده مانده است، در صورتی که اگر در یک شهرک صنعتی به‌صورت تخصصی فعالیت شود هیچ دستگاهی بدون استفاده نمی ماند.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم استان البرز با اشاره به سابقه طولانی فعالیت در این زمینه گفت: بیش از 9 سال است به مسئولان گوشزد می کنیم که  هزاران میلیارد تومان سرمایه صنعت  نساجی در البرز بدون استفاده مانده در حالی که بخش خصوصی استان آماده زنده کردن این سرمایه است و حتی برای خرید مکان مناسب برای  راه اندازی شهرک نساجی استان هم اعلام آمادگی کرده ایم.

وی با بیان اینکه دستورات لازم از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور ، رئیس مجلس، نمایندگان استان و دیگر مسئولان را برای راه اندازی شهرک تخصصی نساجی دریافت کرده ایم، افزود: یک عده در استان البرز از راه اندازی شهرک تخصصی نساجی احساس خطر می‌کنند و به دلیل کسب منافع شخصی مانع فعالیت آن شده اند و این یکی از مشکلات بزرگی است که با آن درگیر شده ایم.

مالمیر با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه در استان بسیار مهم است ، عنوان کرد: امروز سرمایه گذار خارجی باید با اطمینان خاطر و امنیت کامل حاصل از سرمایه گذاری در کشور انگیزه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار