رئیس اداره کار سیرجان: پیگیر درخواست کارگران معدن مس هستیم

رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی سیرجان با اشاره به تجمع کارگران معدن مس «دره زار روچون» واقع در محدوده این شهرستان گفت: پیگیر حق و حقوق قانونی این کارگران از طریق مجتمع مس سرچشمه هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 17 November 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا آقاخانی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات کارگران این معدن در محل فرمانداری با حضور نمایندگان کارگران معترض اظهارداشت: مقرر شد تمامی خواسته های قانونی این کارگران براساس قانون اداره کار از شرکت مس سرچشمه درخواست شود و کارگران به حقوق خود برسند.

این کارگران فعال در معدن مس دره زار روچون روز گذشته و امروز در شهرستان سیرجان دست به تجمع زدند و خواسته های خود را به شرح نابرابری ساعت کار و دستمزد، اجرا نشدن طرح طبقه بندی، پرداخت نشدن حقوق یکسان و مکفی بین کارگران و نیز نداشتن امنیت شغلی عنوان کردند.

خبرنگار ایرنا مستقر در سیرجان به دنبال این تجمع پیگیر موضوع شد و با رئیس کارگاه این معدن تماس گرفت که وی پاسخ داد: معدن تحت پوشش مس سرچشمه است و این شرکت باید پاسخگو باشد.

جلسه بررسی مشکلات این کارگران در فرمانداری سیرجان تشکیل و قرار شده است که پیگیری درخواست این کارگران در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار