تحقق برنامه‌های تحولی در گرو حل مساله آموزش و پرورش

استاندار یزد: اگر ما مسئله آموزش و پرورش را حل نکنیم در هیچ کدام از برنامه‌های تحولی و پیشرفت تعالی، موفق نخواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 14 April 2022

 مهران فاطمی در شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که همه جامعه مدیون آموزش و پرورش هستند، گفت: مردمی کردن برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم یعنی همه اقشار جامعه اعم از روحانی، بازاری، صنعتگر و ... باید در برگزاری برنامه‌های این هفته نقش داشته باشند.

وی افزود: هیچ کدام از ادارات استان از فرمانداری‌ها تا دهیاری‌ها نباید فاقد برنامه در هفته معلم باشند.


استاندار بر برگزاری یک جلسه شورای اداری استان با محوریت معلم و تکریم معلمان تاکید کرد و اظهار داشت: مدیران در این نشست بدون واسطه مسائل و مشکلات معلمان را می‌شنوند و در راستای رفع آن‌ها برنامه ریزی خواهند کرد.


وی نقش دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان را در برگزاری برنامه‌های یاد شده مهم خواند و تصریح کرد: واحد‌های صنفی و تولیدی استان هم باید برای هفته مورد اشاره برنامه داشته باشند.


فاطمی ادامه داد: مطالبات صنفی معلمان اعم از مسکن، وام و معیشت باید بر اساس ظرفیت و فرایند‌ها قانونی به صورت ویژه پیگیری شود.


وی گفت: اگر ما مسئله آموزش و پرورش را حل نکنیم در هیچ کدام از برنامه‌های تحولی و پیشرفت تعالی، موفق نخواهیم بود، زیرا اساس جامعه منابع انسانی است که خروجی این نیرو‌ها از آموزش و پرورش است.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری افزود: این شهید والا مقام یک استاد، روحانی و شخصیت کاملا بی بدیل است و آثار این شهید باید به دانش آموزان معرفی شود.


موافقت در خصوص ساخت هنرستان جوار معدن، تهیه برنامه جامع برای پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، ترک تحصیل کردگان و کسانی که افت تحصیلی داشتند از دیگر مباحث و مصوبات این شورا بود.


گفتنی است از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت هفته معلم نامگذاری شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار