افزایش پذیرش دانشجودرارشدودکترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان از افزایش پذیرش دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 07 October 2015
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان از افزایش پذیرش دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ جلسه اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد همدان با حضور مسئولان ارشد این دانشگاه در سالن اجتماعات ساختمان مهر واحد همدان برگزار شد.

در این جلسهرئیس دانشگاه آزاد همدان با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد همدان پس از دانشگاه بوعلی دومین رتبه را از نظر کیفیت آموزشی و پژوهشی استان داراست.

سعید جامه‌بزرگی افزود: یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد واحد همدان تقویت اقتصاد دانش‌بنیان است که از اهداف آن ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان دارای چهار واحد و 6 مرکز دانشگاه آزاد است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 94 تعداد دانشجویان شاغل در دانشگاه‌های تابعه استان به 26 هزار نفر رسیده که در مقایسه با سال 92 نیز دو هزار دانشجو کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد همدانادامه داد: دلیل کاهش تعداد دانشجویان، کاهش تعداد دانش‌آموزان استان بوده که این مشکل در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: در دو سال هر چند تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه آزاد در سطح استان کاهش داشته اما در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا شاهد افزایش دانشجو بودیم.

جامه‌بزرگی ادامه داد: قابلیت مراکز آموزش عالی استان همدان در جذب دانشجویان خارجی باعث شده به دلیل نزدیکی به عراق در جذب دانشجویان این کشور فعال باشیم.

وی یادآور شد: تعداد رشته‌های دانشگاهی در دو سال اخیر از 413 رشته به 459 رشته افزایش یافته و روند رو به رشدی به خود گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان گفت: با افزایش رشته‌ها در دانشکده‌های مختلف دانشگاه‌های استان اعضای هیئت علمی رشد خوبی داشته به طوری که از 488 نفر به 593 نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال 93 بودجه مصوب شهریه دانشگاه آزاد همدان 59 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که با 14 درصد افزایش توانستیم بالاتر از پیش‌بینی به 68 میلیارد تومان برسیم.

جامه‎بزرگی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد همدان تاکنون 75 هزار و 497 تعداد فارغ‌التحصیلان داشته که در این رقم طی دو سال اخیر 11 هزار نفر را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: عملکرد بودجه‌ای دانشگاه آزاد واحد همدان در سال 93 به بیش از 94 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد همدانگفت: دانشگاه‌های آزاد همدان از لحاظ خوابگاه دانشجویی مشکلی نداشته و حتی خوابگاه‌های مازاد دارد.

وی ادامه داد: شرایط خوابگاهی در سطح دانشگاه به گونه‌ای شده که از خوابگاه‌های مازاد برای اسکان مسافران استفاده می‌شود.

جامه‎بزرگی گفت: شهریه این دانشگاه در سطح استان در سال گذشته افزایش داشته و با این درآمد توانستیم ساختمان نیمه‎تمام فرهیختگان را تکمیل کنیم.

وی اظهار داشت: در سال 92 دارای چهار واحد زیان‌ده در استان بودیم که امید است تا پایان سال 94 به دو واحد کاهش پیدا کند.

در سفر دوروزه مسئولان ارشد دانشگاه آزاد به همدان کلنگ‌زنی شهرک شفا، افتتاح ساختمان آموزشی، افتتاح ساختمان مرکز آیلتس، افتتاح موزه مردم‌شناسی آمادای و بازدید از نمایشگاه دستاوردها و تولیدات علمی و فناوری دانشگاه آزاد همدان در دستور کار است.

حضور در جلسه اعضای هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان واحد استانی همدان، بازدید از آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر نیز در برنامه‌های سفر دو روزه رئیس دانشگاه آزاد همدان پیش‌بینی شده است.

به گفته مسئولان دانشگاه آزاد چند تن از معاونان میرزاده در این سفر وی را همراهی می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار