مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

برگزاری ۲۴۰۰ ویژه برنامه نوروزی در اماکن گردشگری گیلان

کد خبر: ۱۰۹۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 22 March 2023

تابناک/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه با همکاری فرمانداران و ۳۵ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ۲۴۰۰ برنامه و جشنواره و همایش و نمایشگاه و... ویژه نوروز را برنامه ریزی کردیم، متذکر شد: در ایام نوروز این جشنواره ها را در تمام شهرستان ها برگزار می کنیم.

ولی جهانی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۵۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است، اظهار کرد: ۱۲۳۵ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی از پیگیری پرونده ثبت جهانی ماسوله به عنوان اثر طبیعی و فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: مقرر شده در اجلاس سالانه یونسکو که شهریور ماه ۱۴۰۲ در ریاض عربستان برگزار می شود، پرونده ماسوله مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۷ اسفند ماه امسال ۸۵ میلیون گردشگر وارد استان شده اند، گفت: از این تعداد ۷۷ میلیون نفر اقامت داشتند و رشت و انزلی و آستارا به ترتیب دارای بیشترین اقامت بودند.

جهانی با اشاره به فراوانی ورود مسافر به گیلان از محور قزوین - رشت، خاطرنشان کرد: امسال پنج میلیون گردشگر از اماکن تاریخی گیلان بازدید کردند که دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنان بلیت خریدند.

وی با بیان اینکه با همکاری فرمانداران و ۳۵ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ۲۴۰۰ برنامه و جشنواره و همایش و نمایشگاه و... ویژه نوروز را برنامه ریزی کردیم، متذکر شد: گیلان ۱۱۶ اثر ملی میراث ناملموس با محوریت غذا و سوغات دارد که شامل سمنوپزان رودبار و حلوای ضیابری و رشته و خوشکار و... است و لذا در ایام نوروز این جشنواره ها را در تمام شهرستان ها برگزار می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان هدف از برگزاری جشنواره های غذا و سوغات را احیای سنت و فرهنگ و تاریخ گذشته دانست و بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان، این برنامه ها افطار تا سحر برگزار می شود.

وی از چاپ ۲۰۰ هزار بروشور راهنمای گردشگری خبر داد و اضافه کرد: گیلان ۳۱۲۲ واحد تاسیسات گردشگری با ۵۰ هزار تخت دارد که آماده پذیرایی از مسافران است؛ نرخ نامه های این واحدها در بخش پذیرش نصب شده و هیچگونه افزایش قیمت نداریم و لذا مسافران شکایات خود را با شماره ۰۹۶۲۹ در میان بگذارند.

جهانی از برپایی ۹۰ ایستگاه صنایع دستی با ۱۲۰۰ غرفه و سوغات محلی نیز در ورودی شهرها خبر داد و گفت: ۱۴۰۲ سفره هفت سین در اماکن گردشگری تاریخی و موزه ها برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، ۱۵۸ واحد تاسیسات گردشگری استان را مستقر در نوار ساحلی دانست و تاکید کرد: گیلان ۲۸۸ کیلومتر نواز ساحلی در ۱۰ شهرستان دارد که فرصت خوبی برای گردشگری است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار