مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد ریالی در مخابرات استان طی یک سال گذشته، گفت: در سال جاری توسعه تکنولوژی ۵ G و نیز توسعه فیبرنوری برای منازل را دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴ 15 May 2024

به گزارش تابناک یزد، «محمدرضا زارع» امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در آستانه هفته ارتباطات در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شعار امسال هفته ارتباطات، «نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار» تعیین شده و به همین مناسبت شاهد افتتاح تعداد ۱۲۲ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۸۷ میلیارد ریال خواهیم بود که عمدتاً مربوط به بخش‌های تلفن همراه، فیبر نوری و دیتا و ارتقای شبکه بوده است.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون تعداد ۳۴۳ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۹۲۸ میلیارد ریال بهره برداری شده است.

وی با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان یزد، گفت: هم اکنون یک میلیون و ۵۴۰ تلفن همراه در استان با ضریب نفوذ ۱۴۴.۶ درصد مشغول بکار است.

زارع خاطرنشان کرد: تعداد تلفن ثابت مشغول بکار استان ۵۵۹ هزار شماره است، ولی بنا به دستور عمل ابلاغی برخی خطوط به دلیل عدم نیاز مشتریان مرجوع و به مشترکان دیگر واگذار شده لذا نسبت به پارسال حدود ۱.۶ درصد کاهش ضریب نفوذ در این بخش را شاهدیم.

وی عنوان کرد: ضریب نفوذ خانوار‌های دارای اینترنت پرسرعت در استان ۳۷.۷ درصد و سهم بازار مخابرات از این بخش در استان حدود ۷۰ درصد است.

این مسئول گفت: در حال حاضر تعداد پورت‌های ADSL استان بالغ بر ۱۶۶ هزار، تعداد پورت‌های VDSL در استان دو هزار و ۱۸۳ مورد و در بخش FTTH تعداد چهار هزار و ۴۹۳ پورت در استان مشغول بکار است.

زارع اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده است که از سال گذشته تاکنون ۱۰۹ کیلومتر افزایش را در این بخش شاهدیم.

وی گفت: یکی از سیاست‌های مخابرات استان، توسعه فیبر نوری برای منازل است و تلاش داریم ۸۰ درصد منازل استان تا پایان عمر دولت سیزدهم تحت پوشش قرار گیرند.

وی در این باره اضافه کرد: خوشبختانه به لحاظ تجاری و اداری وضعیت خوبی در کشور از نظر اجرای فیبر نوری داریم و اکثر این بخش‌ها به فیبر نوری متصل هستند.

مدیر مخابرات منطقه یزد، تعداد روستا‌های دارای ارتباط استان را ۹۵۴ روستا ذکر کرد و افزود: در بخش روستایی بالغ بر ۶۴ هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۳۵و۵ درصد مشغول بکار است.

وی گفت: همچنین مشغول بکار ADSL روستایی استان افزون بر ۱۶ هزار مورد است و خوشبختانه هم اکنون ۲۳۲ روستا از مجموع ۶۹۰ روستای برخوردار از تکنولوژی BTS، دارای تکنولوژی ۴ G هستند.

وی با اشاره به راه اندازی دو سایت ۵ G در استان در دهه فجر سال گذشته، یکی از سیاست‌های استان در سال جاری را توسعه این تکنولوژی در استان ذکر کرد.

برچسب ها: یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار