دادستان کرج با اشاره به ترفند‌های کلاهبرداری برخی از شرکت‌های تبلیغات محیطی گفت: برخی از شرکت‌ها با تبلیغات گسترده شروع به جمع‌آوری سرمایه از مردم می‌کنند که در نهایت منجر به تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی می‌شود. تبلیغات محیطی این دست شرکت‌ها بدون مجوز، سرمایه و اختیار است.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ 09 June 2024

به گزارش «تابناک البرز» حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، با بیان اینکه به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی استان البرز اعلام شده است در خصوص تبلیغات موجود در سطح شهر و بین جاده‌ای دقت داشته باشند اظهار کرد: یکی از معضلات که منجر به طرح و تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی می‌شود تبلیغات محیطی با مضامین خرید و فروش خودرو از سوی شرکت‌های کاغذی است که بدون مجوز، سرمایه و اختیار، اقدام به تبلیغات می‌کنند. 

مددی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی انجام شده با این روش موجب تسهیل وقوع جرم می‌شود اضافه کرد: این شرکت‌ها پس از تبلیغات گسترده اقدام به جمع‌آوری وجوه مردم می‌کنند؛ شگرد آن‌ها بدین صورت است که ابتدا به تعدادی از افراد، خودرو‌هایی زیر قیمت بازار و به قیمت کارخانه ارائه می‌کنند و با جلب مشتری‌های جدید و تبلیغات انجام شده توسط خریداران خودرو به قیمت کارخانه، افراد به مراتب بیشتری را در طعمه خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به تشکیل چهار پرونده پیش فروش خودرو در سال گذشته در کرج، آن را از مصادیق همین شگرد‌ها برای جلب اعتماد مردم و سپس جمع‌آوری پول بیان کرد.

وی دیگر ممنوعیت را مربوط به فروش موبایل اعلام کرد که با همان شگرد خودرو، ابتدا تعدادی از گوشی‌ها را به قیمت پایین‌تر از بازار می‌فروشند تا اعتماد مردم برای خرید گوشی را به سمت خود جذب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز دیگر موضوع ممنوعه را تبلیغ ساخت و ساز ویلا اعلام کرد و یادآور شد: شرکت‌ها بدون ضابطه و مجوز‌های قانونی، اقدام به تبلیغات محیطی برای ساخت ویلا در اراضی کشاورزی می‌کنند که طبق بررسی‌ها همین امر از عوامل ایجاد تغییر کاربری‌ها و ایجاد شهرک‌های غیرقانونی متعدد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار