امام جمعه کرج گفت: امروز همه وظیفه داریم تا تواصی به حق داشته باشیم که مصداق آن تشویق مردم به شرکت در انتخابات است.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 15 June 2024

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: انتخابات از برکات انقلاب اسلامی بوده و بیش از ۴۰ بار در طول این ۴۵ سال که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد مردم پای صندوقهای رای آمده و مشارکت حداکثری را به نمایش گذاشته اند که آثار این مشارکت حداکثری نیز عزت ، اقتدار و امنیت ملی بوده است.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه برخی از نکات باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و به دیگران نیز توصیه شود، گفت: مردم طوری انتخاب نکنند که کشور ۱۰ سال عقب بیفتد یا دچار چالش جدیدی شود.

وی اضافه کرد: تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات جدی گرفته شود چرا که از نوع گویش کاندیداها، اعلام مواضع ، نوع برخورد با رقیب، سابقه کاری ، موضعگیری ها در مواقع مختلف و حتی حمایت افراد شاخص از آنان می توان فهمید اصلح کیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: اصلح کیست ؟ چه کسی دنبال کننده راه خادم جمهور است باید مدنظر قرار گیرد و همه با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح راه شهید خدمت را ادامه می دهیم.

وی بیان کرد: با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری حماسه حضور در تشییع شهدای خدمت را تقویت می کنیم؛ کاندیداها و طرفداران آنان دراین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بدانند که حرف های آنان مسوولیت دارد و نباید به گونه ای عمل کنند که جامعه دچار تشویش شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: نباید به گونه ای عمل کنیم که دشمن طمع ورزیده و سوء استفاده کند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید انتخاب دقیق داشت زیرا به حرف نباید توجه داشت بلکه با عمل کاربر می آید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تاکید بر اخلاق مداری از سوی حامیان کاندیداهای انتخاباتی گفت: نیروهای ارزشی مراقب باشند برای دفاع از حق اشتباه نکنند چرا که دورغ و فساد باطل است.

وی افزود: خدای متعال در چیزی که حرام و باطل است شفا قرار نداده و باید محسنات را نیز گفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: افرادی می گویند ایران را دوست داریم اما دل در گرو آمریکا و اسراییل دارند؛ آنهایی که بغض آمریکا را ندارند عاقبت کارشان ظلمت است بنابراین بابصیرت تمام برائت خود را نسبت به استکبار جهانی اعلام می داریم.

مناظره ها به دقت دنبال شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: مناظره ها باید به دقت دنبال شود و کاندیداها شئون و ادب با توجه به تذکرات رهبری را نیز مد نظر قرار دهند؛ باید به گونه ای عمل شود تا در زمین بیگانه بازی نکنیم و این مرحله هم مانند گذشته با عزت ، اقتدار و سربلندی به اتمام برسد و برگ زرین دیگری در تاریخ کشور رقم بخورد.

دهه ولایت و امامت بیانگر هدف از خلقت انسان است

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت گفت: این روزها نشان دهنده هدف از خلقت انسان است و اگر انسان اهل معرفت باشد به مقام قرب الهی می رسد بنابراین به روز عرفه و روز عید قربان بی توجه نباشیم.

وی افزود: باید یاد بگیریم قطع کامل از همه چیز غیر از خدا را داشت و انسان تربیت شده مکتب انبیاء (ع) اهل از خود گذشتگی است که نمونه های آن را در دفاع مقدس و دفاع از حرم دیدیم .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تاکید کرد: آنچه که بین اهل ایمان پیوند ایجاد می کند ولایت است و امروز می بینیم که دانشجویان از عمل حاکمان خود در سایر کشور ها چگونه برائت دارند .

وی به جنایات اخیر اسراییل غاصب اشاره کرد و گفت: چند روز گذشته برای آزادی اسیران اسراییل اقدام به جنایت جنون آمیز دیگری با بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی کرد ؛ آنقدر این جنایت ددمنشانه بود که صدای پاریس و لندن نیز درآمد و خواستار توقف جنایات شدند.

امام جمعه کرج در این بخش از سخنان خود که با شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا نمازگزاران همراه بود، افزود: امروز کار ما حمایت از مظلوم و اعلام برائت است و فریاد مرگ بر اسراییل سرمی دهیم .

تغییر کاربری اراضی به جد پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی در ابتدا جهاد سازندگی بود چه خوب است این نام باردیگر با توجه به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم " احیا شود.

وی تاکید کرد: باید قبل از هر اقدامی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرد و نگذاریم کار به ساخت و ساز و تخریب بکشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: باید دامداران و کشاورزان ارتباط خود را با دانشگاه و دانش بنیان ها تقویت کنند و برنامه مدونی برای جلوگیری از تخریب و نابودی خاک و آب داشت .

وی اضافه کرد: اکنون در استان البرز نیز با مشکل شوری آب مواجه هستیم که باید برنامه ریزی داشت.

امام جمعه کرج در ادامه گفت: مساله آرد و نان با توجه به نقش موثری که در سلامت مردم دارد باید به جد مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار