مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: انتظار می‌رود مشترکین بیشترین بار مصرف خود را به خارج از زمان پیک مصرف (۱۱ تا ۶ عصر) موکول کنند و وسایل برقی پرمصرف مثل جارو برقی، ماشین لباسشویی و ... را در خارج از این زمان روشن کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶ 18 June 2024

به گزارش «تابناک البرز» مسعود خواجه وند با اشاره به تعداد مشترکین برق البرز اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۴۵ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق البرز بهره مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده مشترکین برق استان خانگی هستند، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مشترکین البرز را مشترکین خانگی تشکیل داده‌اند و حدود ۲۰ درصد باقی مانده هم مشترکین بخش صنعت، کشاورزی و ... هستند.

وی با اشاره به مهاجرپذیری البرز و افزایش روز به روز تعداد مشترکین استان افزود: سالانه بین ۴۰ تا ۴۵ هزار مشترک به البرز اضافه می‌شود که همین امر باعث نگرانی در خصوص رشد انرژی مصرفی، عدم مدیریت صحیح مصرف و البته نگرانی در خصوص تامین برق مورد نیاز استان شده است.

این مسئول تصریح کرد: مصرف انرژی برق در البرز در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸.۳ درصد افزایش داشته که قطعا معادلات ما را در بحث تامین انرژی مورد نیاز مشترکین برهم می‌زند.

خواجه وند تصریح کرد: در این شرایط از مشترکین به ویژه مشترکان خانگی تقاضا می‌شود موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف برق را رعایت کنند تا بتوانیم فصل گرم سال را با تامین انرژی پایدار پشت سر بگذرانیم.

وی افزود: مشترکین باید بدانند که تولید برق در چه شرایط سختی و با چه هزینه زیادی انجام می‌شود و در مصرف انرژی نهایت مدیریت را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز اضافه کرد: در بخش خانگی تجهیزات سرمایشی بیشترین مصرف را دارند و لازم است استفاده از وسایل استاندارد با بازدهی بالا در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشترکان  با چند راهکار ساده می‌توانند سهم خود را در صرفه جویی و مصرف درست تر انرژی ایفا کنند، افزود: تنظیم دمای ساختمان بین ۲۴ تا ۲۶ درجه در تابستان، جلوگیری از نشت هوای داخل به بیرون و برعکس و ‌عایق کاری ساختمان و پنجره‌ها سبب می‌شود تا به ازای کاهش هر یک درجه دمای محیط، در مصرف برق صرفه جویی شود.

خواجه وند تاکید کرد: انتظار می‌رود مشترکین بیشترین بار مصرف خود را به خارج از زمان پیک مصرف (۱۱ تا ۶ عصر) موکول کنند و وسایل برقی پرمصرف مثل جارو برقی، ماشین لباسشویی و ... را در خارج از این زمان روشن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار