امام جمعه فردیس گفت: انتخاب باید توسط مردم صورت گیرد و در راستای امانتداری، شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح باید در اولویت قرار گیرد.‌
کد خبر: ۱۱۷۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ 29 June 2024

انتخاب اصلح ضامن اقتدار و پیشرفت کشور است

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه فردیس در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با تاکید بر اهمیت انتخابات و افزایش مشارکت، اظهار کرد: انتخاب باید توسط مردم صورت گیرد و حاکمیت از سوی خدای متعال به عنوان امانت به انسان سپرده شده است. در راستای امانتداری، شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح باید در اولویت قرار گیرد.‌

وی افزود: به جای تعصبات قومی و قبیله‌ای ملاک انتخاب، باید خدای متعال باشد. شاخصه‌های مورد نظر امیر مومنان تعهد، علم و تخصص است. اگر شایسته‌گزینی را مدنظر قرار دهیم، باید ببینیم چه کسی به درد مملکت و مردم می‌خورد. اگر به نا‌اهلان رای دهیم به خودمان و به کشورمان خیانت کرده ایم. انتخاب اصلح ضامن اقتدار و پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام حسینی برگزاری انتخابات در کشور را نشانه امنیت و صداقت دانست و افزود: عالیترین مقام کشور پس از رهبری، شهید می شود و سلایق مختلف و کاندیداها در کنار هم قرار می گیرند و مردم برای آینده کشور تصمیم می گیرند.
معیارهای انتخاب اصلح
وی به معیارهای انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در بیانات اخیر رهبر انقلاب معیارهای انتخاب اصلح اشاره شده که بسیار راهگشاست. به فرمایش رهبری در درجه اول اصلح کسی است که به مبانی نظام اعتقاد عملی داشته باشد. کارآمدی، روحیه جهادی و خدمتگزاری،انقلابی گری و ایستادگی به جای وادادگی در مقابل دشمن را از شاخصه های دیگر کاندیدای اصلح از نگاه رهبری است.

امام جمعه فردیس گفت: مردم باید به کسی رای بدهند که توانایی حل مشکلاتشان را داشته باشد. استفاده از ظرفیت های کشور را مدنظر قرار دهد و چشم امیدش به خارج از کشور نباشد. داشته باشد. مردم باید بین دولتی که پشت میز ننشست و تعطیلی نداشت و به تعبیر رهبر شبانه روز در حال خدمت بود با سایر دولت ها تفاوت قائل شوند.

وی در مورد پس انتخابات هشدار داد و گفت: از فردای انتخابات هرکسی برای ریاست جمهوری انتخاب شد، با او برادری و همکاری کنید. طبق قانون اساسی و ساختار کشور همه موظفیم برای کمک کنیم. این ساختار سیاسی کشور است و همه بتید از آن تبعیت کنیم.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: دوست و دشمن بدانند، فارغ از فضای انتخابات هر کس انتخاب شود، فرزندان خمینی و خامنه‌ای پرچم‌انقلابی را که شهیدان والامقام برافراشته‌اند بر زمین نخواهند گذاشت و کشور را به دشمن تسلیم نمی کنند. این انتخابات می گذرد، اگر برخی ها تصور کنند کسی می آید که انقلاب شکست می‌خورد، تصورشان اشتباه است. ما با خدا و شهیدان عهد کردیم تا حکومت مهدی فاطمه بر بیعتمان با رهبر انقلاب بمانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار