عزم جدی دولت برای برخورد با تخریب فضاهای سبز

کد خبر: ۱۹۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016


استاندار البرز از عزم جدی دولت و مدیریت ارشد استان البرز برای برخورد با تخریب فضاهای سبز و باغات خبر داد.

سیدحمید طهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز و به ویژه شهرستان کرج در گذشته‌های نه چندان دور به عنوان شش تنفسی تهران شناخته می‌شد.

وی افزود: این منطقه به دلیل آب و هوای مناسب و بهره‌مندی از باغات گسترده، از یک سو به عنوان یکی از مناطق تفرجگاهی و جذب گردشگر به شمار می‌رفت و از سوی دیگر نقش بسیار مهمی در تلطیف هوای پایتخت داشت.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها و عدم انجام صحیح وظائف و مسئولیت‌ها در سال‌های گذشته شاهد تخریب باغات، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی و به طور کلی تخریب محیط زیست استان البرز بودیم.

طهایی گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان البرز جلوگیری از تخریب باغات و فضاهای سبز استان و احیای باغ‌های معروف این استان به ویژه شهرستان کرج است.

وی افزود: خوشبختانه دولت در این زمینه عزم جدی داشته و با همکاری و تعامل با دستگاه قضایی و دادگستری در استان البرز، برخورد جدی با کسانی که به دنبال تغییر کاربردی اراضی باغی و کشاورزی هستند، صورت گرفته است.

استاندار البرز گفت: در این زمینه تلاش‌های بسیار خوب و گام‌های بلندی برداشته شده و تعداد قابل توجهی از اراضی که به طور غیرقانونی تغییر کاربری در مورد آنها انجام شده بود و همچنین اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود، از تصرف افراد سودجو خارج شده است.

وی افزود: باید توجه داشت که حفظ محیط زیست یک اقدام بزرگ است که بدون همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها، آگاهی بخشی رسانه‌ها به مردم و مشارکت عمومی به نتیجه نمی‌رسد، لذا لازم است که رسانه‌ها در این زمینه به ویژه در استان البرز تلاش جدی‌تری داشته باشند.

استاندار البرز گفت: اگر رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به کمک نهادهای اجرایی و حاکمیتی بیایند، می‌توانیم در فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز استان البرز گام‌های بلندی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار