176 نهال به یاد شهدای سوادآموز کشور در کرج کاشته شد

کد خبر: ۱۹۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 07 March 2016

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از کاشت 176 اصله نهال به یاد شهدای سواد آموز کشور با مشارکت دانش آموزان و خانواده معظم شهدا در مدارس این ناحیه خبر داد.

وحید یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حرکت نمادین از سوی کارشناسی نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در راستای تداعی یاد و خاطره 176 شهید سواد آموزی کشور در اذهان عمومی به ویژه فعالان سنگر علم و دانش انجام شد.

وی اظهار کرد: در این اقدام معنوی و فرهنگی بار دیگر حماسه و ایثار شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس در دفتر خاطرات ذهن افراد تداعی شد.

وی با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار ایران امروز ایران مرهون خون پاک شهدای گرانقدر است یادآور شد: یکی از وظایف کاری - محوری ما معلمان در مدارس آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از شهدای هشت سال دفاع مقدس به عنوان اسوه های ولایت مداری ، دینداری ، ایثار ، شهامت و دوستدار میهن همیشه سرافراز ایران اسلامی یاد کرد و بیان کرد: دانش اموزان ناحیه یک کرج در این حرکت ارزشی نهال ها را به یاد امام راحل و شهدا ی بزرگوار که الگوی موج بیداری اسلامی در جهان هستند کاشتند .

وی از تجدید پیمان دانش آموزان با آرمان های انقلاب ، امام راحل و شهدا، ترویج فرهنگ احترام به طبیعت و تلاش برای حفظ منابع طبیعی به عنوان یک ثروت ملی ، توجه به توصیه های دین و پیامبر اعظم در زمینه کاشت درخت را از دیگر محورهای آموزشی این حرکت نمادین در مدارس ناحیه یک کرج ذکر کرد.

یعقوبی برگزاری مسابقات نقاشی ، انشاء نویسی ، داستان کوتاه ، مقاله نویسی ، عکس و کاشت درخت و گل در فضای سبز مدارس با مشارکت خانواده معظم شهدا ، روحانیت ، معلمان ، اولیا ء و دانش آموزان را از دیگر برنامه های ویژه هفته منابع طبیعی در مدارس ناحیه یک کرج برشمرد.

ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار