خانواده‌های اردبیلی پیاده‌روی صبحگاهی کردند

در آستانه روز بزرگداشت شهدا، خانواده‌های اردبیلی در یک هوای بهاری در آخرین روزهای اسفندماه به یاد و نام شهیدان پیاده‌روی عمومی و خانوادگی برپا کرده و با آرمان بلند شهدا تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۱۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 11 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در آیین پیاده‌روی صبحگاهی که صبح امروز در دور دریاچه شورابیل در اردبیل و سایر شهرهای استان اردبیل برگزار شد، در گام اول مسئولان و مردم با حضور در یادمان شهدای گمنام در ورودی شورابیل به مقام شامخ شهدا و ایثارگران ادای احترام کرده سپس دور دریاچه شورابیل را به طول هفت کیلومتر در هوای دل‌انگیز بهار ورزش صبحگاهی خود را انجام دادند.

در مسیر پیاده‌روی عده‌ای از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حالی که عکس‌هایی از فرزندان شهیدشان را در دست داشتند و با سلام و صلوات به شهدا طی مسیر می‌کردند، یاد و نام ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در پایان این مراسم و در اهدای جوایز به تعدادی از شرکت‌کنندگان اظهار کرد: شهدا بزرگ‌ترین سرمایه ملت ایران هستند که برای همیشه عظمت و صلابت آنها مانع تعدی و گستاخی دشمنان به آرمان بلند شهدا و ایثارگران است.

علی‌منصور لکورج تصریح کرد: ما باید دین خودمان را نسبت به شهدا که برای این کشور و ملت هوشمند آن عزت و شرافت را به ارمغان آوردند، ادا کنیم و اجازه ندهیم تا مسیر نورانی شهدا و عزت روزافزون آنها فراموش شود.

وی با بیان اینکه روز بزرگداشت شهدا روز توجه کردن به عظیم‌ترین سرمایه‌هایی است که برای این کشور اقتدار و سربلندی را به بار آورده است، گفت: همه امروز در این مکان مقدس جمع شده‌ایم تا تجدید بیعت با آرمان بلند شهدا داشته باشیم که هیچ وقت نخواستند، حیثیت، عزت و شرافت این ملت در مسیر نورانی خود دچار انحراف شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: شهدا راه زندگی همراه با حریت و عزت‌مداری را به ما نشان دادند و امروز همه ما به وجود این گوهرهای ناب جامعه ارزشی خود می‌بالیم.

نظیر همایش پیاده‌روی با خانواده در آستانه روز بزرگداشت شهدا در شهرهای دیگر استان اردبیل نیز برگزار شد و شرکت‌کنندگان قبل و بعد از همایش با حضور در یادمان شهدای گمنام نسبت به مقام رفیع شهیدان ادای احترام کرده و بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار