ضرورت دیدارهای منظم شهرداران با مردم

کد خبر: ۲۲۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 05 May 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج از شهرداران مناطق مختلف این شهرستان خواست تا با مردم دیدارهای منظم و حداقل هفتگی داشته باشند.

امیرحسام عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از مهمترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی هستند و این نهاد موجب می‌شود که مردم ارتباط مستقیمی با مسئولان شهری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یک نهاد مردمی بوده و اعضای آن با رای مستقیم مردم وارد پارلمان محلی می‌شوند، گفت: هدف از تشکیل پارلمان شهری این است که مردم به صورت مستقیم در تصمیماتی که برای محل سکونت آنها گرفته می‌شود، نظارت و دخالت داشته باشند.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شهردار از سوی اعضای شورا انتخاب می‌شود، تصریح کرد: بنابراین شهردار، معاونان شهردار و به طور کلی مجموعه شهرداری نیز منصوب مردم هستند و باید به طور مستقیم با مردم ارتباط داشته باشند.

عباسی یکی از مشکلات تصویب قوانین شهری را عدم ارتباط مستقیم مدیریت شهری با مردم توصیف کرد و افزود: باید شهردار، معاونان شهرداری و شهرداران مناطق به‌طور مرتب و مستقیم با مردم در ارتباط بوده و حداقل هفته‌ای یک بار دیدارهای مردمی داشته باشند.

وی بیان داشت: اگر این ارتباط برقرار نباشد، تصمیم‌هایی که برای شهر گرفته می‌شود به طور قطع با خواست و نظر مردم و مشکلات و مسائلی که آنها دارند، ارتباطی نخواهد داشت.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: بنابراین لازم است که همه اعضای مدیریت شهری به طور مرتب با مردم در ارتباط باشند و متاسفانه علیرغم تلاش‌هایی که اعضای شورا و شهرداران مناطق مختلف کرج در این زمینه دارند، باز هم به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

عباسی ادامه داد: در صورت رفع این نقص، می‌توانیم قوانینی که مشکلات مردم را برطرف کرده را در شورا به تصویب رسانده و شهرداری‌ها پروژه‌هایی را اجرایی کنند که خواست مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار