صنعت کشور نیازمند صدقه ارزی نیست!!

کد خبر: ۲۶۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 15 July 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه صنعت کشور نیازمند صدقه ارزی نیست، گفت: برای حمایت از تولید داخلی باید واردات به کشور محدود شود.

محمد محمدپورعمران بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرین برتر این شهرستان، با اشاره به اینکه نگاه ما نسبت به تولید و صنعت نیاز به اصلاح دارد، اظهار کرد: باید فرهنگ احترام عمیق و ریشه‌دار به صنعتگران و کارآفرینان و به‌ویژه در مسؤولان نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید نگاه بسته به این قشر تاثیرگذار داشت، افزود: اینکه صنعتگران نیازمند خدمات دولتی هستند نگاه ارزشی نبوده و خود مانع است و اینکه صنعتگران را درگیر مالی و بانکی کنیم به ضرر صنعتگر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با انتقاد از عملکرد بانک‌ها درباره صنعتگران، تصریح کرد: نرخ تورم بالا و سود تسهیلات بانکی اختلاف به‌وجود می‌آورد، علاوه بر پرداخت سود بانکی بالا جریمه چهار درصدی نیز به آن اضافه شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه نظام بانکی ما بر مبنای درست و جدی شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: سود بانکی نابهنگام بوده و باید اگر تورم ما هفت درصد است سود بانکی یک درصد باشد وگرنه ساختار تولید ساماندهی نمی‌شود.

محمدپورعمران با بیان اینکه نرخ ارز در اختیار مافیای واردات است و این امر سبب می‌شود آورده خود را در بازار داخلی به فروش برساند، ادامه داد: صنعت نیازمند صدقه ارزی نیست برای حمایت از تولید داخلی باید حوزه واردات کشور محدودیت و ممنوعیت داشته باشد.

وی قاچاق کالا را از جمله موانع تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و یادآور شد: اگر 30 میلیارد دلار قاچاق واردات در کشور داشته باشیم دیگر جایی برای توجه به تولید داخلی وسایل و لوازم خانگی و ... باقی نمی‌ماند زیرا صنعتگران داخلی باید با رقبایی رقابت کند که 25 درصد سود بانکی ندارند و مالیات سنگینی چون ما نمی‌پردازند، امیدواریم نمایندگان در برنامه ششم توسعه به این امر عنایت ویژه داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: برای حمایت از صنعتگر و تولید باید حوزه تأمین اجتماعی، قوانین مربوط به کار، امور مالیات، قوانین بانکی و تغییر کاربری زمین کشاورزی به نفع کارفرمایان باشد تا بتوانند به‌راحتی بدرخشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار