آب دریای خزر نباید به سمنان منتقل شود

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: دولت‌مردان در رابطه با تأمین آب در حال برنامه‌ریزی هستند و از مردم خوب استان مازندران انتظار می‌رود که بحث مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۲۹۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 16 September 2016

به گزارش تابناک مازندران، ذبیح‌الله ذاکری پنج‌شنبه‌شب در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید آب و فاضلاب شهری سیمرغ، اظهار کرد: وقتی‌ که به گذشته برمی‌گردیم بارندگی و برف را در مازندران می‌دیدیم اما امروز نه برفی می‌بینیم و نه شاهد بارندگی‌های گذشته هستیم که نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی در کشور و مازندران داریم.
 
وی افزود: فرهنگ و تقاضای مصرف درگذشته و امروز مشخص است و این موارد برای مصرف آب ‌دست به دست هم می‌دهد اما مسؤولان کشوری و استانی باید برنامه‌ریزی لازم را برای زیرساختی مثل آب در استان داشته باشند.
 
* مردم مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه جنگ بعدی بر سر آب است، تصریح کرد: چندین سال قبل می‌گفتیم در آینده به مشکل آب برمی‌خوریم و باید گفت امروز به این مشکل برخورده‌ایم.
 
وی ادامه داد: دولت‌مردان در رابطه با تأمین آب در حال برنامه‌ریزی هستند و از مردم خوب استان انتظار می‌رود که بحث مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
ذاکری با بیان اینکه مردم و آب در یک ترازو قرار دارند و اگر دست‌به‌دست هم ندهند روزبه‌روز به مشکل برمی‌خوریم، اظهار کرد: در استان مازندران چه بخواهیم چه نخواهیم مسافر می‌آید و بارها هم عنوان کردم زیرساخت و اعتباراتی که در نظر می‌گیرند بر مبنای درخواستی که مردم عزیز کشور از ما دارند باید باشد.
 
*‌ نمایندگان کمک کنند تا اعتبارات بیشتری شامل دستگاه‌های خدماتی شود
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان از عید باید پای‌کار باشند و به‌کل مردم کشور خدمات دهند، تصریح کرد: در زمان اختصاص اعتبار متأسفانه بر اساس جمعیت استان مازندران این اختصاص صورت می‌گیرد.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم استان در این رابطه کمک کنند تا اعتبارات بیشتری شامل دستگاه‌های خدماتی شود تا شرمنده مردم کشور و استان نباشیم.
 
ذاکری با بیان اینکه با همکاری عزیزان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی امروز برای مسؤولان کشوری، استانی و نمایندگان محترم برنامه تصویب‌شده برای افق 1440 داریم، اضافه کرد: حدود 94 درصد منابع امروز از آب‌های زیرزمینی و 6 درصد آب‌های سطحی تأمین می‌شود و سیاست وزارت نیرو به این سمت رفته که در مازندران برای افق 1440 این آمار جابه‌جا شود.
 
وی افزود: بارندگی، تعداد جمعیت و فرهنگ مصرف تغییر کرده و با آب‌های امروز نمی‌توانیم منابع پایدار داشته باشیم.
 
* آب دریای خزر ابتدا باید برای مازندران استفاده شود
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه پیگیری لازم از طریق نمایندگان این حوزه انتخابیه در حال انجام است تا از آب‌های سطحی استفاده کنیم و سد احداث شود، بیان کرد: آب دریای خزر ابتدا باید برای مازندران استفاده شود و وقتی در استان آب نداریم چرا این آب باید به سمنان منتقل شود.
 
 
 
وی ادامه داد: ساعت پیک مصرف از چهارشنبه اتفاق می‌افتد و همکاران ما باوجود مشکلات در حال خدمت‌رسانی هستند و انتقال این آب به سایر استان‌ها درست نیست.
 
ذاکری با بیان اینکه این انتظار از نمایندگان محترم وجود دارد کمک کنند تا مجموعه آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه‌ای بتوانیم از منابع پایدار که همان سد است استفاده کنیم، تصریح کرد: استارت کار توسط آب منطقه‌ای شروع‌ شده و این کار باید ادامه پیدا کند.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در پایان گفت: خواهشی که از مسؤولان شهرستانی دارم این است که باید فرهنگ مدیریت مصرف را ترویج دهیم، چراکه کل مصرف ما از منابع آب زیرزمینی است و به خاطر وجود دریا آب‌شور به سمت آب شیرین می‌آید، اگر امروز بحث مدیریت مصرف و همکاری مردم در این زمینه را نداشته باشیم با آبی برخورد می‌کنیم که مزه شوری دارد.
 
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار