استاندار بصره:

منطقه آزاد مشترک خوزستان و بصره راه اندازی می شود

به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر دو استان خوزستان و بصره و تعاملات اقتصادی بیشتر راه اندازی منطقه آزاد مشترک بین دو استان در دستور کار قرار دارد
کد خبر: ۳۰۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 05 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان، ماجد مهدی النصراوی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه درخوزستان با اشاره به برنامه های استان بصره به منظور رونق اقتصادی دو کشور گفت: استان خوزستان و بصره اشتراکات زیادی دارند که انتظار می رود این شرایط باعث برقراری ارتباط هرچه بیشتر دو استان در زمینه های مختلف شود.

وی افزود: در گذشته تفاهم نامه هایی به منظور برقراری ارتباط با این استان در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری منعقد شده بود اما آن گونه که مد نظر طرفین بود عملی نشد.

استاندار بصره در ادامه افزود: یکی ازمهمترین این تفاهم نامه ها، ایجاد خط ریلی خرمشهر - بصره است که این پروژه روند خوبی داشته و امید است به زودی به بهره برداری برسد.

استاندار بصره گفت: به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر دو استان خوزستان و بصره و تعاملات اقتصادی بیشتر تلاش ما بر این است که منطقه آزاد مشترک بین دو استان راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: خوزستان نسبت به برخی از شهرهای عراق به بصره نزدیک تر است و نیاز است این استان و بصره در زمینه های اقتصادی فعالیت مشترک بیشتری داشته باشند.

شایان ذکر است که در یک دهه اخیر چند تفاهم نامه اقتصادی ، تجاری و آموزشی بین استانداران خوزستان و بصره منعقد شده است اما متاسفانه مفاد اکثر آن ها اجرایی نشده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار