انجمن های ادبی و داستانی می توانند حضور جدی در نخستین جشنواره انجمن هادی ادبی کشور داشته باشند

رحیمی زنگنه با اشاره جشنواره انجمن های ادبی گفت : این جشنواره می تواند زمینه شمارکت موسسات فرهنگی هنری و انجمن های ادبی و داستان را فراهم کند.
کد خبر: ۳۴۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷ 13 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت:  : این جشنواره برای اولین بار است که توسط بنیاد و شعر  و ادبیات داستانی برگزار می شود و وظیفه ادارات کل است که زمینه ای فراهم نمایند تا انجمن های شهر و داستان و همچین موسسات و کانون های که دارای انجمن ادبی و داستانی هستند در این جشنواره طرح های خود را ارائه نمایند.

 رحیمی زنگنه افزود :  بنیاد شعر و ادبیات داستانی، برنامه‌های انجمن‌ها، تشکل‌ها و مجامع ادبی فعال در سرتاسر کشور، برای اجرا در سال 1396 را جمع‌آوری کرده، بهترین طرح‌ها و ایده‌ها را انتخاب می‌کند تا از اجرای آن‌ها حمایت کند.

وی افزود : جلسات هماهنگی بنیاد با کارشناسان  ادارت کل سراسر کشور برای بهتر برگزار شدن جشنواره برگزار شده است و قرار است بنیاد شعر و ادبیات داستانی با برگزاری این جشنواره از 10 برنامه برگزیده انجمن‌های ادبی برای سال 1396 به میزان 150 میلیون ریال و از سه طرح برتر، به میزان 300 میلیون ریال حمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد افزود : متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات بیش‌تر و دریافت فرم ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی بنیاد به نشانی anjoman.adabiatirani.comمراجعه کنند.

رحیمی زنگنه گفت:  از اهداف برگزاری این جشنواره، کشف مسائل و مشکلات انجمن‌های ادبی سراسر کشور و کمک به حل و فصل این موانع است و حوزه فعالیت انجمن‌هایی که می‌خواهند در این جشنواره به رقابت بپردازند، باید به طور کلی ادبیات خلاق، شامل شعر، داستان و مستندنگاری باشد.

گفتنی است در این جشنواره سعی بنیاد بر آن است که بستری فراهم شود تا انجمن‌ها یکدیگر را بشناسند؛ ضمن اینکه با حمایت از ایده‌های برتر، این ایده‌ها به انجمن‌های دیگر نیز معرفی می‌شود انجمن‌های ادبی سراسر کشور می‌توانند با ارسال برنامه‌هایشان تا 10 بهمن‌ماه 95 از طریق نشانی اینترنتی که در فراخوان جشنواره اعلام خواهد شد، در این رقابت شرکت کنند پس از داوری برنامه‌های ارسالی از سوی انجمن‌های ادبی، مراسم پایانی و اعلام حمایت از برنامه‌های برتر، اوایل اسفندماه امسال در تهران برگزار می‌شود و طی آن، هزینه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های برتر انجمن‌ها تجلیل می شود.

منبع: روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار