افتتاح پایگاه امداد و نجات کوهستان مازندران در رینه آمل

نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستان مازندران با هدف امدادرسانی تخصصی به کوهنوردانی که به بام ایران صعود می کنند شامگاه شنبه با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در شهر رینه از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 11 February 2017
ایرنا ، ساختمان حدود 600 متر مربعی این پایگاه را ورثه های مرحوم حاج ' یوسف امیدوارمقدم' به نیت پدر مرحومشان داوطلبانه به جمعیت هلال احمر اهداء کردند.
پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه در فاصله چند کیلومتری قله دماوند و در ارتفاعات پائین دست این قله ساخته و به نام امدادگر شهید ' علی ملک زاده ' از شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در آئین افتتاح این پایگاه گفت : با توجه به حادثه خیز بودن جاده هراز و آمار بالای صعودهای تابستانی و زمستانی کوهنوردان داخلی و خارجی به قله دماوند ، ساخت این پایگاه یک نیاز مهم و ضروری بوده است.
مجتبی اکبری افزود : با افتتاح پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه ، این پایگاه مرکزی برای توان افزایی و ارائه آموزش های تخصصی به داوطلبان عضو سازمان امداد و نجات از سراسر کشور در زمینه های برف و یخ به کوهنوردان خواهد بود.
وی با اعلام این که امسال سه پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر در مازندران راه اندازی شده است ، گفت که همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر نیز شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان گلوگاه در شرق مازندران افتتاح شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اضافه کرد : پایگاه جاده ای امداد و نجات در پلور لاریجان نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و تا 2 هفته آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
وی تعداد پایگاه امداد و نجات جاده ای مازندران را 34 واحد اعلام کرد و گفت که شعبه های جمعیت هلال احمر در شهرستان های میاندورد ، عباس آباد و سیمرغ هم در حال ساخت است که سال آینده تکمیل و افتتاح می شود.
حدود 110 کیلومتر از جاده هراز درحوزه استحفاظی مازندران واقع است .
وجود قله دماوند و حوادث ناشی از آن در کنار سوانح رانندگی در جاده پرتردد هراز ، فعالیت تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر را در این محدوده در سال های اخیر پر رنگ تر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار