وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دانشنامه های استانی در کشور تدوین می‌شود‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در صدد هستیم که در استان‎ها دانشنامه تالیف کنیم، گفت: در تعداد محدودی از دانشگاه‎های کشور این امر صورت گرفته و دانشنامه آغاز یک حرکت است.
کد خبر: ۳۸۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 28 February 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در صدد هستیم که در استان‎ها دانشنامه تالیف کنیم، گفت: در تعداد محدودی از دانشگاه‎های کشور این امر صورت گرفته و دانشنامه آغاز یک حرکت است.

سید رضا صالحی‎امیری عصر دوشنبه در آیین رونمایی از دانشنامه گلستان افزود: این حرکت بسیار ارزشمند فرهنگی در این دیار با محوریت آیت الله نورمفیدی که فخر روحانیت و این استان هستند، سبب خرسندی ماست.

وی به ضرورت دانشنامه‌نویسی در فضای فعلی اشاره کرد و گفت: انبوهی از دانش ها را در گستره گیتی سراغ داریم که متعلق به ایران و اسلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق ارزشیابی کارشناسان، حدود ٢ میلیون اثر خطی متعلق به ایران داریم و حدود یک میلیون در شبه قاره و نیم میلیون در آسیای میانه و قفقاز و نیم میلیون در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه بخشی از نسخ خطی ایران کم‎نظیر است، افزود: ما در دنیا ظرفیت‎های بزرگی داریم که بتوانیم ثبت کنیم و امروز به دنبال این هستیم از این فرصت‎ها استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از ٤٣ اثر کشور که ثبت ملی است ٧ اثر در ثبت منطقه‎ای و ٩ اثر ثبت یونسکو شده است.

صالحی‎امیری با بیان اینکه گستره فرهنگی ما فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران است، افزود: به همین علت صدای فرهنگی ما در دنیا بلند است و در قلب آمریکا پیام ایران اسلامی می‎رسد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی در ایران اسلامی زندگی می‌کند باید به خود افتخار کند چرا که این کشور دارای یک تبار تاریخی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این سرزمین در دل خود دارای سرمایه‎های گران‎بهاست و شما با این دانشنامه این سرمایه‎ها را منعکس کردید.

صالحی‎امیری با بیان اینکه  ٨٥ نفری که دانشنامه گلستان را تهیه کردند دانش استان را به نسل آیندگان منتقل خواهند کرد، افزود: تصویر ایران نه نفتی و نه هسته‎ای است،  بلکه تصویر ایران فرهنگی است.

صالحی‎امیری با بیان اینکه در استان‎ها در صدد بودیم که دانشنامه تالیف کنیم، افزود: در تعداد محدودی از دانشگاه‎ها این امر صورت گرفته و دانشنامه آغاز یک حرکت است.

وی در خاتمه با بیان اینکه برای وحدت و یکرنگی در کشور نیازمند گفت وگوی فرهنگی هستیم، افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد شعار گفت وگوی فرهنگی را سر دادیم و برای کاهش عصبیت فرهنگی و خروج از شایعه نیازمند گفت وگو هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار