تعریف یک ماموریت مشخص برای هر کدام از مرزهای استان

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار شد برای هر کدام ازمرزهای استان یک ماموریت مشخص تعریف شود.
کد خبر: ۴۴۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 29 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،کیوان کاشفی ، با بیان اینکه طبق آمار سال 95 و 2 ماهه اول سالجاری، میزان صادرات کالا از مرز پرویز خان روندی کاهش را نشان می دهد، اظهارداشت: دلیل عمده این کاهش صادرات بحث مسائلی است که در داخل خاک عراق وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت مرکزی عراق به جهت تامین منابع مالی تعرفه هایی را بر کالاهای وارده شده به این کشور بسته است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به اینکه استانداردها و رویه های دولت مرکزی عراق برای ورود کالا به این کشور متفاوت از اقلیم کردستان است، تصریح داشت: اقلیم کردستان چندان از دولت مرکزی تبعیت نمی کند از همین رو، دولت مرکزی یک حائل را بین اقلیم و بغداد ایجاد کرده است و در این مکان اقدام به انجام کارهای گمرکی می کند.

وی تاکید کرد: در گمرکی که دولت مرکزی احداث کرده است، سلیقه ای هزینه ها و تعرفه ها را بالا می برند. از این جهت صادر کننده ترجیح میدهد کالاهای خود را از سمت عرب نشین عراق به این کشور صادر کند.

کاشفی اضافه کرد: این موضوع باعث کاهش صادرات از مرز پرویز خان و نتیجتا روی آمار کل صادرات استان تاثیر می گذارد.
 
وی خواستار شد برای هر کدام ازمرزهای استان یک ماموریت مشخص تعریف شود.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه عنوان داشت: در شرایط فعلی در پرویز خان دو کار باید انجام شود، یکی تامین اقلام مورد نیاز اقلیم و دیگری تنوع رویه ها را در پرویزخان شکل دهیم.

وی در پایان یادآورشد: باید واردات کالا را در پرویزخان انجام دهیم. ترانزیت کالا و صادرات مشتقات نفتی هم غیر از سوخت صورت گیرد. تا بتوانیم با یک پکیج صادرات مختلف رونق مجدد را به پرویزخان بازگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار