دفاع فرماندار کرج از آزادی بیان

کد خبر: ۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷ 10 June 2015
معاون استاندار البرز و فرماندارویژه کرج با اشاره به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، گفت: فضا دراین کلانشهر برای بیان تمام دیدگاه ها فراهم است
به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری کرج، افزود: این فضا به نفع گروه خاصی نخواهد بود و امکانات برای همه احزاب سیاسی فراهم است و اجازه سوء استفاده به هیچ گروهی داده نمی شود.
وی تاکید کرد: افرادی که می خواهند ازاین فضا استفاده کنند، باید درچارچوب نظام و منویات مقام معظم رهبری عمل کنند و فضایی که دولت تدبیر و امید برای مردم نخبگان و احزاب به وجود آورده اند، فضایی آرام برای بیان دیدگاه ها است.
ایرانی گفت: این فضا را باید حفظ کرد و باید فرامین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: امسال سال سرنوشت ساز ملت ایران از دریچه صندوق های رای است، هماهنگی خوبی با شورای نگهبان و نیروهای اجرایی وجود دارد و درنشست فرمانداران درسراسر کشور این هماهنگی ازهمان ابتدا شکل گرفته است.
فرماندار کرج با اشاره به اینکه برخی از برنامه هایی که به نام برنامه مذهبی به اجرا در می آید و جای تذکر دارد، افزود: حرکت در مسیر درست راهش این نیست که برنامه مذهبی را درسالن سرپوشیده با سخنرانی سیاسی اجرا کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمی خواهیم اداره انتخابات از کنترل ما و مسوولان خارج شود، هر برنامه ای که شائبه سیاسی، حضور زودرس انتخاباتی و تبلیغاتی دارد باید مکتوب شود.
ایرانی گفت: این امر در تایید صلاحیت ها از ناحیه هیات اجرایی و شورای نگهبان اثر داده می شود، چراکه اوضاع شهر کرج آرام است و این آرامش باید در جهت نفع مردم و نظام استفاده شود.
بحث مذاکرات هسته ای از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار کرج به آن پرداخت و گفت: ملت ایران به دستیابی به دانش هسته ای افتخار کرده و با کسب آن توان و اعتبار خود را به جهانیان نشان داد.
وی ادامه داد: درگذشته در بحث هسته ای توفیقات عظیمی داشته ایم، اما به گونه ای رفتار شد که آنها این حق را برای ما قایل نشدند، این موضوع مهم به غرور و منافع ما ربط دارد.
ایرانی تاکید کرد: مذاکرات با تدبیر مقام معظم رهبری شروع شد، همه چیز دراین زمینه شفاف است و حفظ اقتدار ملت مدنظر بوده و زیر بار مذاکره منفی نمی رویم. این مذاکرات در چارچوب نظام و منویات رهبری انجام می شود و خط قرمزها مشخص و خواست ملت بیان شده است.
فرماندار کرج با اشاره به انتخابات 24 خرداد سال 92،گفت: ملت به این تفکر رای داد که تفکر ملت و نظام است و هیچ کس حق ندارد این شائبه را ایجاد کند که ملت ما می خواهد به غرب باج دهد.
وی ادامه داد: امروز کشور باید با 24 میلیارد دلار اداره شود. مدیران باید مدیران اقتصاد مقاومتی باشند و با این مبلغ کشور را توسعه داده، مشکلات اقتصادی را حل و برای ملت سرمایه گذاری کنند.
ایرانی افزود: اگر کاری برای سرمایه گذاری نشود، خیانت است و با این مبلغ باید اولویت ها را در نظر گرفت، به طوری که دستگاه های اجرایی باید پروژه های بالای 70 درصد را پیشنهاد دهند.
معاون استاندار البرز در ادامه به بحران آب شرب در این استان و شهر کرج اشاره کرد و گفت: اکنون پس از بحران آب کشاورزی با بحران آب شرب مواجه شدیم و این جای نگرانی دارد.
وی افزود: دراین راستا بهینه سازی مصرف آب و صرفه جویی ضروری است و دستگاه های اجرایی دراین زمینه پیشنهادات لازم را ارایه دهند.
فرماندارکرج از دستگاه های اجرایی خواست تا فضای سبز را توسعه ندهند و همین فضای سبز موجود را نگهداری کنند
وی یاد آورشد: میانگین بارش طی 36 سال گذشته 225 میلی متر در کرج بوده و درسالجاری این میزان با وجود بارش نسبتا خوب به 172میلی متر رسیده است.
ایرانی گفت: بسیاری از چاه ها درسال گذشته به دلیل بارش کم به گل و لای نشسته و کنترل سیستم آبرسانی از وظایف مهم اداری دراین کلانشهر تلقی می شود.
دراین نشست معاون سیاسی انتظامی فرماندار کرج، رییس دفتر نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج نیز به ایراد سخنرانی پرادختند.
رییس جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، رییس حوزه فرمانداری کرج ، رییس اداره برنامه ریزی فرمانداری کرج ، رییس اداره شهری و روستایی فرمانداری کرج ،نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر این شهرستان نیز درنشست شورای اداری معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار