برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب در دفتر مراجع تقلید

مراسم عمامه گذاری طلبه های حوزه علمیه قم، روز شنبه هم زمان با عید سعید غدیرخُم در دفتر مراجع عظام تقلید برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 09 September 2017
به گزارش تابناک قم، هم زمان با برگزاری آیین جشن و سرور به مناسبت عید سعید غدیر خم در دفتر مراجع تقلید و عالمان دینی درقم ؛ خطیبان با تاکید بر شناخت واقعه غدیرخم و تبیین فرهنگ علوی و غدیر در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، سخنانی در رابطه با سیره زندگانی امام علی(ع) بیان کردند.
 
بر اساس این گزارش، با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، برخی از طلبه ها توسط مراجع تقلید و عالمان دینی به لباس مقدس روحانیت مُلَبَّس شدند. 
در این آیین ها، شماری از طلبه ها توسط حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید ملبس به لباس روحانیت شدند. 

بر اساس گزارش ایرنا، بیش از 40 تَن طلبه ایرانی و غیرایرانی توسط آیت الله صافی گلپایگانی و نیز بیش از 40 تن طلبه نیز توسط آیت الله نوری همدانی مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند. 

بر اساس این گزارش، مراسم جشن و سرور به مناسبت عید سعید غدیر خم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بقعه های متبرکه امامزادگان(ع)، مسجد مقدس جمکران، مسجدها و حسینیه های سراسر استان قم برگزار شد. 

«غدیر خم» نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در 18 ذی حجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خداوند متعال اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار