تاکید مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و رحیم شهرتی فر فرماندار تبریز:

مانعی بر سر راه تشکیل هیات امنا و اداره مدارس به صورت هیات امنایی وجود ندارد. / کمک های مردمی به مدارس نباید اجباری باشد/ دریافت کمک‌های نقدی مردم به مدارس، اختیاری است

فرماندار شهرستان تبریز گفت: کمک به مدارس دولتی غیر قانونی نبوده و ما از مشارکت های داوطلبانه مردم به مدارس حمایت می کنیم .
کد خبر: ۵۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۴ 24 June 2015
رحیم شهرتی فر در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه جذب مشارکت مردمی در مدارس اجتناب ناپذیر است، از لحاظ قانونی مانعی در این امر نیست، بنابراین مدیران مدارس باید رضایتمندی والدین را در نظر بگیرند .

فرماندار تبریز تاکید کرد: یکی از عواملی که باعث بروز نارضایتی در میان اولیا و دانش آموزان در خصوص دریافت کمک های نقدی می شود، عدم نظارت بر نحوه استفاده این وجوه است.

وی افزود: هزینه هایی که به عنوان مشارکت مردمی از طرف مدارس دولتی دریافت می شود نباید صرف امور تشریفاتی غیر ضروری شود و باید در جهت رفع نیازهای ضروری مدارس به کار گرفته شوند تا از ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به آموزش و پرورش جلوگیری شود .

شهرتی فر خاطر نشان کرد: اگر کمک های مردمی به مدارس در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هزینه نشود، غیر قانونی تلقی می شود.

رییس شورای آموزش و پرورش تبریز در خصوص اداره مدارس به صورت هیات امنایی تاکید کرد: با توجه به تجربه ای که در خصوص این شکل از مدیریت به دست آمده و با اذعان به استقبال خانواده ها از این مدارس، مانعی بر سر راه تشکیل هیات امنا در ندارد.

شهرتی فر از مدیران آموزش و پرورش نواحی پنجگانه تبریز در خواست کرد تا با تشکیل کارگروه تخصصی، یک ارزیابی واقع بینانه از عملکرد ناحیه به عمل آورده و در جهت آسیب شناسی و همچنین شناسایی نقاط قوت خود، در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش و دستیابی اصل رسالت تعلیم و تربیت گام بردارند.

دریافت کمک‌های نقدی مردم به مدارس، اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: دریافت کمک های نقدی مردم به مدارس اختیاری است ولی برابر قانون، تحصیل در مدارس تیزهوشان با پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان پذیر خواهد بود.

جعفر پاشایی گفت: برابر قانون های مربوط به ثبت نام در مدارس دولتی، کمک به مدارس توسط اولیای دانش آموزان منع قانونی ندارد.

وی گفت: کمک های مردم به مدارس، کاملا اختیاری است و هیچ یک از مدارس دولتی حق ندارند ثبت نام و یا تحویل کارنامه دانش آموزان را منوط به اخذ کمک های مالی کنند.

وی از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این خصوص، موضوع را به واحد بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاع دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص هزینه های دریافتی در مدارس تیزهوشان نیز گفت: بر اساس قانون، دانش آموزانی که موفق به کسب نمره لازم در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می شوند، باید در قبال خدمات ارائه شده در این مدارس، بخشی از هزینه های تحصیل را نیز بپردازند.

پاشایی ابراز کرد: هیچ یک از مدارس حق ندارند در ابتدا از مردم کمک هزینه در این خصوص دریافت کنند ولی طبیعی است که با توجه به محدودیت منابع دولتی، مردم به دولت کمک کنند.

وی تصریح کرد: اولیای دانش آموزان تنها هزینه ای که برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس می پردازند هزینه های مربوط به حق بیمه و کتاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار