در جلسه شورای مسکن بناب مطرح شد؛

مسکن مهر ولی عصر بناب آسیب های اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت

فرماندار بناب گفت: زمین های بلا استفاده ادارت دولتی بصورت رایگاه در اختیار طرح نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۷۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 14 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، امین رفیعی در جلسه شورای مسکن بناب با اشاره به اینکه یک سوم اراضی شهرستان بناب را بافت ناکارآمد، فرسوده و حاشیه نشین تشکیل داده است، گفت: دولت اهتمام جدی به نوسازی بافت فرسوده دارد و کلیه ادارات دولتی زمین های بلااستفاده خود را با تشخیص اداره راه و شهرسازی بصورت رایگان در اختیار طرح نوسازی قرار خواهند داد.

رفیعی افزود: جهت انتقال ساکنان بافت فرسوده و ناکارامد به واحدهای جدیدالاحداث، زمین های بلااستفاده توسط پیمانکاران ساخت وساز می شود تا علاوه بر مشکلات بافت فرسوده مسائلی نظیر بازگشایی معابر و ترافیک شهرستان مرتفع گردد.

وی با انتقاد از احداث مسکن مهر در محل فعلی اظهار داشت: مسکن مهر ولی عصر بناب آسیب های اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت و بجای احداث مسکن مهر، می بایست بافت فرسوده و ناکارآمد شهرستان بر طرف می شد.

وی ضعف هیات مدیره تعاونی های مسکن مهر را از علل تاخیر در تحویل واحدهای آن برشمرد و گفت: اکثر اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن مهر فاقد تجارب و تخصص لازم در زمینه ساخت وساز هستندو نمی توانند با پیمانکاران مجرب در تعامل باشند.

وی مهمترین نقص تعاونی های مسکن را ضعف هیات مدیره آنها نامید و گفت: نظارت ضعیف و تعداد پایین اعضای تعاونی ها از عمده مشکلات تعاونی های مسکن است و از اداره کار و تعاون درخواست کرد تا آسیب شناسی این تعاونی ها را انجام دهد.

رفیعی باتقدیر از عملکرد بنیاد مسکن روستایی افزود: شهرستان بناب دارای 13هزارو سیصد مسکن روستایی است که 50درصد آن از طریق وامهای نوسازی روستایی یا توسط مالکان نوسازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار