اقتصاد،مهمترین عامل ازدواج نکردن جوانان

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس گفت: عامل اقتصادی، مهمترین دلیل ازدواج نکردن جوانان است.
کد خبر: ۶۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 11 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام شکرالله دانش در سلسله برنامه‌های ماه رمضان در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، اظهار کرد: خیلی از جوان‌ها به‌دنبال ازدواج هستند ولی مهمترین مشکل آنها عامل اقتصادی و نبود شغل مناسب است، بنابراین باید برای تسهیل در امر ازدواج برنامه‌ریزی مدون شود. این مهم همت و همکاری همه مسئولان و یک تلاش جهادی را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه رواج پدیده ازدواج سفید در کلان شهرها، مهمترین معضل اجتماعی و اخلاقی است، تصریح کرد: در این پدیده که اغلب در بین جوانان دانشجو دیده می‌شود،‌ یک زن و مرد در یک خانواده زندگی می‌کنند بدون آنکه عقد و نکاح بین آنان انجام شده باشد. در این رابطه دو فرد نامحرم در یک زیر سقف زندگی می‌کنند و عملا رابطه محرم و نامحرم زیر پا گذاشته می‌شود.

دانش با اشاره به شیوع این پدیده در جامعه و مراکز دانشجویی، گفت: این خطر بسیار جدی است و از عوامل تاثیرگذار بر آن، مشکلات موجود بر سرراه ازدواج است، لذا مسئولان باید برای تسهیل ازدواج چاره‌اندیشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: وجود آداب و رسوم در ازدواج و مخارج بالای آن، روند ازدواج را در جامعه کند کرده و علاوه بر آن هزینه‌هایی در ازدواج اغلب با چشم و هم‌چشمی بوجود می‌آید از مهمترین مشکلات جامعه به شمار می‌رود.

دانش بیان کرد: در بعضی از خانواده‌ها می‌بینیم، پدر و مادر، متدین ولی پسر ناخلف و دختر با ظاهری نامتعارف است، بخشی از دلایل بروز این مشکل، فضای نامطلوب جامعه و وجود فیلم‌ها و برنامه‌های نامناسب و مبتذل ماهواره‌ای است که بنیان جامعه را سست کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار