آموزش پیشگیری از ایدز در اسدآباد

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد از آموزش ۷۰۰ نفر طی ۳ ماه ابتدای سال در راستای پیشگیری از ایدز توسط دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 28 June 2018
معاون فرماندار شهرستان اسدآباد از آموزش ۷۰۰ نفر طی ۳ ماه ابتدای سال در راستای پیشگیری از ایدز توسط دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، یزدان آزرمی در کارگروه پیشگیری از ایدز شهرستان اسدآباد، افزود: این آموزش توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان به جامعه هدف ازجمله اصناف، آرایشگران و زنان باردار ارائه شده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت و جمع‌آوری پسماند‌ها و زباله‌های عفونی مطب‌ها از جمله سرسرنگ‌ها یکی از ضروریات در راستای سلامت و بهداشت جامعه است، عنوان کرد: در سطح شهرستان شهرداری تمام زباله‌های عفونی و از جمله سرسرنگ‌ها را از اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی عمومی و پارک‌ها باید جمع‌آوری کرده و به دستگاه بی‌خطرساز زباله بیمارستان قائم (عج) تحویل دهد و پس از بی‌خطرسازی نسبت به دفن این زباله‌ها با زباله‌های عادی مبادرت شود.

آزرمی با تأکید بر ارتقاء حساسیت جامعه نسبت به پیشگیری از ایدز افزود: اولویت قرار دادن ایجاد حساسیت در جامعه و در مرحله دوم آموزش‌های مستمر و همگانی از نقش موثری در بحث کنترل و پیشگیری از این بیماری برخوردار بوده و باید مردم و مسئولان فارغ از دستورالعمل‌ها نقشی جهادی در این رابطه داشته باشند.

وی از بیماری ایدز به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: لزوم همکاری‌های بین‌بخشی برای کاهش همه‌گیری این بیماری از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

آزرمی اظهارامیدواری کرد: با مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی شاهد تحقق اهداف چهارمین برنامه استراتژیک ایدز در شهرستان اسدآباد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار