معاون مرکز پژوهش‌های مجلس:

پژوهش‌های کارآمد باید مولد ایده باشند

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پژوهش زیربنا و کلید توسعه است، گفت: اما معتقدیم که پژوهش باید کارآمد باشد و شاخصه پژوهش کارآمد، مولد بودن آن است.
کد خبر: ۶۹۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 22 December 2018

سید جلال دهقانی فیروزآبادی در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار که در کارخانه جنوب و به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش و توسعه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و توسعه‌ای که پژوهش‌محور نباشد، تبعات سنگینی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی از پژوهش به عنوان زیربنا و کلید توسعه یاد کرد و افزود: اما معتقدیم که پژوهش باید کارآمد باشد و شاخصه پژوهش کارآمد، مولد بودن آن است.

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه دانشگاه و مراکز پژوهشی به سمت پژوهش رفته‌اند، عنوان کرد: هدف نباید فقط انجام پژوهش باشد بلکه باید به سمت پژوهش کاربردی بروند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: پژوهش باید به نحوی باشد که علاوه بر قابلیت اجرا، بتواند به ایده نیز تبدیل شود و برای جامعه کارگشا باشد و برای بن‌بست‌ها راهکار ارائه دهد.

وی با بیان اینکه اگر پژوهش تجاری نشود، پیشرفت و توسعه ای نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: کشور ما اکنون در مسیر توسعه قرار گرفته و باید بتوانیم برای اینکه آثار منفی توسعه کمتر شود، پژوهش‌محورانه حرکت کنیم.

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث پژوهش در استان یزد، عنوان کرد: یزد از استان‌های تاثیرگذار کشور است و در هندسه ملی جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ تاریخی و فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی بسیار اثرگذار است و به طور قطع انجام برخی امور در این استان می‌تواند برای سایر مناطق کشور نیز آثار مثبت به دنبال داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: باید تلاش شود علاوه بر بحث توسعه بومی و محلی، با توجه به ظرفیت‌هایی که در یزد وجود دارد، برای سایر نقاط کشور نیز اقداماتی انجام شود.

به گزارش مهر، در این مراسم از پژوهشگران و مخترعان برتر استان یزد با حضور جمعی از مسئولان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌های استان یزد تجلیل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار