افزایش یک مترو ۶ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با رهاسازی بیش از ۲.۵ میلیارد مترمکعب آب، تراز آب دریاچه اروميه نسبت به پارسال یک مترو ۶ سانتی متر افزایش یافته است
کد خبر: ۷۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 04 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی وحید عسکری نژاد افزود: موجودی دریاچه نیز نسبت به سال گذشته ۲.۹ میلیارد مترمکعب با افزایش مواجه است. 
رئیس گروه بهره برداری از سد‌های کشور شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی ۹۷ -۹۸ تاکنون حجم آب ورودی به سد‌های کشور حدود ۸۳ میلیارد مترمکعب بوده است افزود: این حجم ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳.۵ برابر رشد مواجه است.
رئیس گروه بهره برداری از سد‌های کشور شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با رها سازی بیش از ۲.۵ میلیارد مترمکعب آب ازسد‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سمت این دریاچه، تراز آب این دریاچه نسبت به سال گذشته یک مترو ۶ سانتی متر افزایش یافته است.
وی گفت: موجودی مخازن سد‌های کشور ۳۹ میلیارد مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. 
عسکری نژاد با بیان اینکه از ۵۰ میلیارد مترمکعب مجموع سد‌های درحال بهره برداری کشور بیش از ۷۸ درصد پرشده است ادامه داد: سال گذشته در این تاریخ سد‌ها ۵۲ درصد پر بوده است.
رییس گروه بهره برداری از سد‌های کشور شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: از ۱۷۸ سد بزرگ درحال بهره برداری کشور درحال حاضر تعداد ۶۹ سد بیش از ۹۰ درصد و ۳۷ سد کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت موجودی دارد، همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا الان ۵۵ درصد از کل ورودی سد‌های کشور وارد سد‌های خوزستان شده و حدود ۵۷ درصد آب موجود در کشور نیز در سد‌های استان خوزستان ذخیره شده است.
وی گفت: از یک ماه گذشته تا الان با گرم شدن هوا و شروع مصارف کشاورزی مجموع موجودی آب در مخازن سد‌های کشور روند کاهشی داشته و این کاهش تا اوایل سال آبی آتی ادامه دارد که تاکید ما به مردم و کشاورزان رعایت الگوی‌های مصرف بیشتر از گذشته است.
عسکری نژاد ادامه داد: کشور ما در منطقه نیمه خشک و خشک واقع شده و ماهمیشه با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم و باید در برنامه ریزی‌ها و بهره برداری از منابع آب کشور با شرایط کم آبی و خشکسالی سازگارباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار