به مبارکی ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت

تجربه بهشت در حوالی مادرترین دختر دنیا

زیارت امام رضا(ع) که عشقی‌ست جاودانه که از آهو تا آدم را دچار خویش کرده است و در حریمش از کلمه تا کبوتر را هم به پرواز در آورده است؛ حالا مولا می فرمایند زیارت معصومه(س) چون من است!
کد خبر: ۷۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 16 August 2015
عالم و آدم به تجربه دریافته اند خورشید را نمی شود نقاشی کرد. اصلا نمی شود به آن نگاه کرد آن قدر که بشود به فهم نورش عارف شد. آن چه نقاشان از خورشید می کشند یک اشاره از یک لحظه دیدن است و الا مگر می شود خورشید را نقاشی کرد؟ نه، نمی شود اما می شود در پرتو انوار خورشید روشن شد. می شود نورانیت یافت. می شود خود چراغ شد. چنان که بسیاری از آدم ها چون در پرتو نور قرار گرفتند، خود هم نورانی شدند، قصه اولیاءا... همین است. در شعاع نور قرار گرفتن و نور شدن.

حالا از این زاویه می شود به سلام بی بی معصومه(س) رفت. اویی که ترجمه ای از امام کاظم(ع) است و شبیه امام رضا(علیه السلام). اویی که دگر باره انسان را یاد بی بی فاطمه زهرا(س) و بی بی زینب کبری(س) می اندازد. شاید همین شباهت برجسته باشد که ایشان را به مقام «معصومه بودن» مفتخر کرده است تا امام رضا(ع) لب بگشایند و از این حقیقت پرده بر دارند که «من زارالمعصومه(س) بقم کمن زارنی» هر کس فاطمه معصومه را در قم زیارت کند، چنان است که من را زیارت کرده است.

خب زیارت امام رضا(ع) که عشقی است جاودانه که از آهو تا آدم را دچار خویش کرده است و در حریمش از کلمه تا کبوتر را هم به پرواز در آورده است. حالا مولا می فرمایند زیارت معصومه(س) چون من است! یعنی در خانه بی بی فاطمه معصومه هم همان قصه ای است که در حرم امام رضاست. همان طور که مومنان در حرم خود را در خانه پدری حس می کنند، در حرم حضرت معصومه(س) هم حس خویشاوندی در دلشان جوانه می زند.

باور دارم بی بی معصومه(س) «مادرترین دختر دنیاست» که در دامان پرمعرفت خود، هزار در هزار مجتهد پرورش داده است و از آدم های معمولی، قله های نوری ساخته که جهان را به روشنی کشانده اند و به راستی اگر نبود وجود ماه نشان حضرت فاطمه معصومه(س) آیا قم رونق می گرفت؟ آیا حوزه ای چنین پرشکوه شکل می گرفت؟ آیا این همه آدم بر ستیغ دانش و اخلاق قامت می  کشیدند و آیا بهره ما از دانش دینی و معرفت الهی چنین فراوان می بود؟

معتقدم راز آبادانی قم، حضرت معصومه(س) است، راز ایجاد و توسعه حوزه مقدسه قم نیز هم، راز پرورش اخلاقی مردم ایران نیز رهین منت بی بی فاطمه معصومه(س) در قم و حضرت رضا(ع) در مشهد است.

اما با وجود این، حضرت فاطمه معصومه(س) هنوز چندان که باید شناخته شده نیست، هنوز خیلی ها نمی دانند پس از حرم امام رضا(ع) این حرم حضرت معصومه(س) است که نور می بخشد، حاجت روا می کند، بیمار شفا می دهد و بیماری علاج می کند.
هنوز نمی دانند یک قطعه از بهشت روی قم افتاده است چنان که مولا امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: « من زارها عارفا بحقه فله الجنه» ... و هر کس با معرفت به زیارت بی بی  برود و حق او را بشناسد، بهشت برای اوست.

امام جواد (علیه السلام) نیز همین فرمایش رابه تاکید دارند که « من زار قبر عمتی بقم فله الجنه» پس هر که می خواهد به تجربه بهشت برسد، این راه روشن و این قم و این حرم بی بی معصومه، که هم شفیعه است، هم فاطمه، هم کریمه است، هم محدثه و هم زینب امام رضاست و هم در شمار حضرت زینب و حضرت عباس و...

او نیز فاطمه است و از این بالاتر چه می  توان گفت؟ کاش همه ما به شناخت ایشان معرفت یابیم، کاش خانواده ها برای رسیدن به سلامت اخلاق، دختران خود را معصومه گونه تربیت کنند ...



سعیده ساجدی نیا - تابناک خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار