تهدید به استیضاح نشده‌ام

کد خبر: ۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ 26 February 2015

شهردار آمل درباره احداث نیروگاه زباله‌سوز گفت: سه سال است حتی پول زمین مورد نظر را پرداخت کرده‌ایم، اما اداره آبیاری حاضر به واگذاری نیست.

به گزارش فارس، احمد امیرسلیمانی شامگاه چهارشنبه پس از حدود سه سال، دعوت انجمن صنفی خبرنگاران آمل را پاسخ داد و به همراه رئیس شورای اسلامی شهر آمل در دفتر این انجمن حاضر شد.

احمد امیرسلیمانی در این نشست به سئوالات تقریباً تکراری پاسخ داد و درباره تغییر مدیران و دخالت‌ شورای اسلامی شهر در این زمینه، رسانه‌ای نبودن شهردار، وضعیت پل‌های تاریخی آمل و تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در کنار آن، زیباسازی شهر و لزوم توجه به همه نقاط، تعریض خیابان امام رضا، آماده‌سازی شهر برای عید نوروز و برخی پروژه‌های شهری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

* محکومیت 13 میلیارد تومانی شهرداری از سوی شرکت تبلیغاتی

شهردار آمل درباره نصب تابلوهای تبلیغاتی در کنار پل‌های تاریخی معلق و 12 چشمه آمل، اظهار کرد: پل 12 چشمه به دغدغه شهری تبدیل شده است.

امیرسلیمانی با بیان اینکه در سال 88 در زمان شهردار سابق قراردادی با یک شرکت تبلیغاتی به ازای رنگ کردن پل‌های شهر بسته شده بود که قرار بود مجوز تبلیغات در شهر به این شرکت اعطا شود، افزود: بعدها متوجه شدیم اساس مزایده و مناقصه متفاوت است، بنابراین از اجرای این قرارداد جلوگیری کرده و با مسئول قراردادهای شهرداری برخورد کردیم و اما شرکت فوق تمکین نکرد و از شهرداری شکایت کرده و شهرداری محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه ما به‌ ازای 10 سال بهره‌برداری از این تابلوها به پرداخت 13 میلیارد تومان محکوم شدیم، بنابراین به ناچار تن به اجرائیه دادیم، یادآور شد: با این وجود در قرارداد ذکر شده بود که این شرکت باید مجوز اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان را برای کار تبلیغاتی داشته باشد و با توجه به این مهلت مجوز تبلیغاتی این شرکت به اتمام رسیده است، امیدواریم بتوانیم از طریق مراجع قضایی این مناقصه را ابطال کنیم.

* عملکرد شهردار باید از گفتمان او بهتر باشد

امیرسلیمانی درباره رسانه‌ای بودن خود و اینکه چرا دعوت رسانه‌ها برای نشست خبری را پاسخ نمی‌دهد، اضافه کرد: شهردار مدیر اجرایی است و معتقدم شهردار بیشتر از اینکه سخن بگوید عملکرد شهردار است که باید نشان داده شود.

وی درباره اینکه شهرداری در دوره فعلی تاوان اشتباهات شهردار و شورای اسلامی قبلی را می‌دهد و چرا در این زمینه اطلاع‌رسانی نمی‌کند؟ بیان داشت: شهرداری در اجرای پروژه‌ها خسارت و غرامت سنگینی پرداخت کرده است، اما شاید قصور از بنده نیز باشد، اما سعی نمی‌کنیم اشتباهات گذشته را بزرگ کنیم و اعتقاد داریم مدیران گذشته نیز کار کردند و ما نباید اشتباهات آنها را پیگیری کنیم؛ همان‌گونه که ما نیز کار می‌کنیم و شهرداران بعدی باید کار خود را انجام دهند.

این مسئول عنوان داشت: علاقه‌ای به باز کردن این موضوعات ندارم، اما باید بدانید که همه اتفاقات حاصل عملکرد شهردار نیست و باید به عنوان یک ریسک مدیریتی این نواقص پذیرفته شود.

* تهدید به استیضاح نشدم

شهردار آمل در پاسخ به سئوالی درباره دخالت شورای اسلامی شهر در انتصاب‌های شهردار و اینکه تهدید به استیضاح در این زمینه شده است، افزود: اعضای شورای شهر حق انتصاب ندارند، اما رابطه ما با اعضای شورای شهر در حد مشاوره گرفتن است، نه اینکه رسمی باشد.

وی بیان داشت: در شهر نیز گروه‌های غیررسمی زیادی هستند که گاهاً رایزنی کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند و با لابی‌گری به اهداف خود می‌رسند.

امیرسلیمانی با بیان اینکه هیچ وقت تهدید به استیضاح نشده‌ام، تشریح کرد: در شورای شهر فضای همدلی حاکم است، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، اما عمیق نیست.

* دولت به دنبال اصلاح اساس‌نامه سازمان‌های شهرداری‌ها

شهردار آمل با بیان اینکه شهر به خوبی زیرذربین خبرنگاران است درباره اذعان سازمان‌های شهرداری و یا تأسیس سازمان جدید، بیان کرد: در دولت جدید وزارت کشور به دنبال اصلاح اساس‌نامه سازمان‌ها است.

امیرسلیمانی افزود: منتظر دستورالعمل‌های جدید هستیم تا نسبت به تغییر در تعداد سازمان‌های اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه تأسیس سازمان و معاونت فرهنگی هنری در شهرهای بیش از 300 هزار نفر جمعیت صورت می‌گیرد، ادامه داد: آمل دارای این میزان جمعیت نیست و متولی امور اجتماعی روابط عمومی شهرداری است.

این مسئول با تأکید بر اینکه برای بهره‌گیری از توان مشاوران اعلام آمادگی می‌کنیم، یادآور شد: در حوزه‌های فرهنگی نیاز به افرادی داریم که بتوانند ایده‌سازی کنند.

این مسئول تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم روابط عمومی شهرداری کارگروهی از افراد مستعد حوزه فرهنگی تشکیل دهد، چراکه بستری مشتاق‌تر از بستر فرهنگی در شهرداری وجود ندارد.

امیرسلیمانی درباره نام‌گذاری کوچه‌ها نیز بیان کرد: نام‌گذاری کوچه‌ها برای شهرداری بسیار مهم است، چراکه در زمان اطفای حریق برای اطلاع دادن به آتش‌نشانی دچار مشکلات زیادی می‌شویم.

وی افزود: در این دو سال به اندازه 20 سال در حوزه نام‌گذاری کردیم و اگر باز هم محلاتی است که به نام افراد و خیران نام‌گذاری نشده است، اگر نامه‌نگاری صورت گیرد انجام می‌دهیم.

شهردار آمل درباره ساخت‌وسازهای محوطه سپاه ناحیه آمل نیز اظهار کرد: در این زمینه توافقاتی با سپاه ناحیه صورت گرفته است تا به ازای این ساخت‌وسازها نسبت به عقب‌نشینی در اضلاع کناری محوطه اقدام کند که با توجه به ایراد سازمان بازرسی فعلا در این زمینه اقدامی صورت نمی‌گیرد تا رای نهایی مشخص شود.

* بودجه 125 میلیارد تومانی شهرداری آمل در سال 94

وی با اعلام اینکه بودجه شهرداری آمل در بهمن‌ماه امسال محقق شده است، یادآور شد: برای سال 94 نیز بودجه شهرداری آمل به تنهایی 90 میلیارد تومان بسته شده است که با سازمان‌های تابعه این میزان تا 125 میلیارد تومان می‌رسد.

امیرسلیمانی با بیان اینکه پل‌های تاریخی آمل بیش از 80 سال قدمت دارد و برای مقاوم‌سازی آنها مشاور گرفته‌ایم، گفت: این دو پل استقامت خوبی دارند، اما در پایه‌های آنها تعمیراتی صورت گرفته است.

وی افزود: از اینکه بتوانیم از این پل‌ها برای عابر پیاده استفاده کنیم خوشحالیم اما مشکل اساسی در این است که برای این منظور پل شش بهمن جایگزین شود.

* احداث زباله‌سوز آمل در انتظار تحویل زمین

این مسئول درباره پارک طلایی آمل نیز با بیان اینکه اداره آبیاری این مجموعه را طی قرارداد 20 ساله واگذار کرده است و فعلاً نمی‌توانیم در آن تغییراتی ایجاد کنیم، چنین توضیح داد: در این بخش اداره آبیاری همکاری لازم را ندارد؛ به عنوان مثال درباره نیروگاه زباله‌سوز سه سال است حتی پول زمین مورد نظر را پرداخت کرده‌ایم، اما حاضر به واگذاری نیست.

وی تصریح کرد: تجهیزات مربوط به نیروگاه زباله‌سوز آماده است و در صورت واگذاری زمین عملیات آن انجام می‌شود و در زمینه بستر رودخانه هراز نیز 200 میلیون تومان به مشاور برای طرح مطالعاتی پرداخت کرده‌ایم، اما در این بخش نیز اداره آبیاری همکاری لازم را ندارد.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه در حوزه زیباسازی کم‌کاری کرده‌ایم، ادامه داد: باید سرعت زیباسازی در شهر آمل را افزایش دهیم.

* تخلف دهیاری‌های روستاهای اطراف شهر آمل

شهردار آمل درباره برخی روستاهای اطراف شهر آمل که متصل به شهر هستند اظهار کرد: مشکل ما با دهیاری‌هایی است که چسبیده به شهر هستند که براساس نظر فرمانداری می‌توانند به شهر ملحق شوند در این زمینه نیز نامه تعدادی از این دهیاران به دستگاه‌های نظارتی ارائه شده است زیرا این دهیاری‌ها حتی در نقاط مرزی و یا در حریم شهر آمل اقدام به صدور پروانه به قیمت یک دهم قیمت واقعی کرده‌اند که گمان می‌کنیم فسادی صورت گرفته است.

* کیوسک مطبوعاتی در انتظار جانمایی شورای شهر

وی در پایان درباره کیوسک‌های مطبوعاتی که از سال‌های گذشته قول آن به خبرنگاران داده شده بود، گفت: شهرداری دو سال است که کیوسک‌ها را خریداری کرده است و در انبار شهرداری موجود است اما هنوز شورای اسلامی شهر جانمایی این کیوسک‌ها را تعیین نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار