احداث کارخانه صنایع تبدیلی درملایر

نماینده ملایر در مجلس گفت: ملایر معادن عالی از سرب، آهن و منیزیم دارد ولی متاسفانه همه خام خارج شده و یک کارخانه فراوری وجود ندارد، همچنین ملایر ۱۱ هزار هکتار باغ انگور دارد اما یک کارخانه صنایع تبدیلی هنوز در این شهر وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 26 August 2015
نماینده ملایر در مجلس گفت: ملایر معادن عالی از سرب، آهن و منیزیم دارد ولی متاسفانه همه خام خارج شده و یک کارخانه فراوری وجود ندارد، همچنین ملایر ۱۱ هزار هکتار باغ انگور دارد اما یک کارخانه صنایع تبدیلی هنوز در این شهر وجود ندارد.

به گزارش تسنیم؛ علی‌نعمت چهاردولی در شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به حضور خوب مردم ملایر در استقبال از رئیس جمهور و هیأت دولت اظهار داشت: مردم ملایر ثابت کردند در همه موقعیت‌ها پای نظام ایستاده‌ و یک لحظه عقب نشینی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملایر از نظر جمعیت دومین شهر استان همدان اما از بسیاری جهات شهر اول استان است، افزود: ملایر نیروی انسانی توانمند و تحصیلکرده‌ای داشته و جوانان تحصیلکرده و آماده به کار که حرفی برای گفتن دارند در شهرستان وجود دارد.

است، تصریح کرد: راه‌آهن غرب کشور به ملایر کشیده شده و نیاز به ادامه دارد، همچنین منطقه ویژه اقتصادی ملایر قانون شده ولی هنوز متولی برای آن مشخص نشده است که در این زمینه انتظار حمایت داریم.

وی با بیان اینکه همدان با وجود اینکه ۲.۵ درصد جمعیت کشور را دارد سهم نیم درصدی از لحاظ صنعت دارد، اظهار داشت: ملایر شهری است که نه صنعتی و نه کشاورزی است و کشاورزی این شهر معیشتی است و به توجه ویژه نیاز دارد.

چهاردولی با تاکید بر اینکه مشکل آب در ملایر جدی است و انتظار حضور وزیر نیرو یا جهاد را در ملایر داشتیم، افزود: مبل و منبت ملایر به صورت خام در ملایر تولید می‌شود ولی سود اصلی به تولیدکنندگان شهرستان نمی‌رسد بنابراین ایجاد نمایشگاه دائمی مبل ملایر نیاز به حمایت دارد.

وی تصریح کرد: ملایر معادن عالی از سرب، آهن و منیزیم دارد ولی متاسفانه همه خام خارج شده و یک کارخانه فراوری وجود ندارد، همچنین ملایر ۱۱ هزار هکتار باغ انگور دارد اما یک کارخانه صنایع تبدیلی هنوز در این شهر وجود ندارد.

چهاردولی اظهار داشت: پس از مدت‌ها مجوز دانشکده پرستاری برای ملایر گرفته شد این در حالی است که شهرهایی کوچکتر از ملایر دانشگاه علوم پزشکی دارند که درخواست داریم این دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ملایر ۲۰ هزار دانشجو دارد، گفت: ملایر شهر فرهنگی است و نیاز به توجه ویژه دارد، مراکز تاریخی ما ارگ نوشیجان و شهر زیرزمینی همتا نداشته و ارگ نوشیجان تنها اثر به جا مانده از دوران مادها است اما توریست‌ها سری به ملایر نمی زنند. شهر زیرزمینی سامن نیز همچنان نیمه کاره باقی مانده و توجهی به آن نمی شود.

چهاردولی تاکید کرد: وقتی به مصوبات امروز نگاه می‌کنم افسوس می‌خورم که نباید همه استان فدای شهر مرکز استان شوند، شهرک، راه‌آهن، آزادراه، تصفیه خانه و غیره فقط برای همدان است این در حالی است که سایر شهرها استان هم زندگی می‌کنند، انسان هستند و درخواست دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار