توزیع ۳۰ درصد تولیدات روغن در فروشگاه‌های استان قزوین

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین گفت: سه واحد تولید کننده روغن که در استان قزوین فعالیت دارند ۳۰ درصد از تولیداتشان را در فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 24 October 2020

علی اکبر کبیری، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان توزیع ۳۰ درصد تولیدات روغن در فروشگاه‌های استان قزوینقزوین در برنامه صبح بخیر قزوین با اشاره به علت گرانی اقلام و مواد غذایی در بازار اظهار کرد: ریشه مشکلات و گرانی ها، به حوزه مولد‌های تولید در کل کشور بازمی گردد.

وی افزود: در استان هفته‌ای یک بار با مسئولان ذیربط جلسه ستاد تنظیم بازار را برگزار می‌کنیم و باید یک سری مسائل و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم تا با همراهی آن‌ها مشکلات را حل کنیم.

کبیری با بیان اینکه نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه در سطح کلان انجام می‌شود، گفت: تا زمان نظام عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشند نظام تنظیم بازار هیچ معنا و مفهومی ندارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: بخش عمده مواد اولیه تولید، وارداتی است و قیمت ارز، حمل و نقل و تحریم‌ها در گرانی و کمبود کالا‌ها دخیل هستند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین با اشاره به اینکه تحریم‌ها و فشار‌ها فرصت مناسبی برای تولید است، عنوان کرد: در استان قزوین تولیدات مختلف را که رصد می‌کنیم در سال‌های اخیر به چرخه تولید بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: نهاده‌ها در زنجیره مواد پروتئینی ما اثر گذار هستند و قیمت گذاری برخی کالا‌ها مثل گندم در این راستا ایجاد انگیزه برای کشت و تولید است.

کبیری گفت: مشکل ما در کشور تولید و تأمین نیست بلکه هزینه تولید کود شیمیایی، ادوات، حامل‌های انرژی و دستمزد مشکل این حوزه است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین تأکید کرد: ما هر روز نظارت می‌کنیم و شاید این نظارت‌ها برای مردم خروجی نداشته باشند بنابراین بازار را عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به توزیع روغن در فروشگاه‌ها تصریح کرد: سه واحد تولید کننده روغن که در استان فعالیت دارند ۳۰ درصد از تولیداتشان را در فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار