با تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید

۲ هزار و ۳۶۷ طرح اشتغال‌زا در استان اردبیل اجرا شد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از اجرای ۲ هزار و ۳۶۷ طرح تولیدی و اشتغال‌زا در مناطق روستایی و شهرهای کوچک این استان در سال جاری با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه این صندوق خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 22 November 2020

هادی بابایی‌مهر روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران ایرنا افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۳۰۷ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید استان به متقاضیان تسهیلات مالی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها که در بخش‌های کشاورزی ، صنعت و خدمات اجرا شده ، ۵۲۸ نفر شاغل شده‌اند که بیشترین آن مربوط به بخش صنعت با ۳۱۲ مورد بوده است.

او  پرورش و تولید دام و طیور، قالی‌بافی، مجتمع گردشگری و بوم‌گردی، تولید پوشاک، بسته‌بندی مواد غذایی، پرورش و تولید قارچ خوراکی، تولید سبد میوه و محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی را از جمله موارد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل ذکر کرد.

بابایی مهر بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۴ هزار و ۳۰۸ طرح تولیدی و اشتغال‌زا با پرداخت ۲هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در استان اردبیل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این تعداد طرح تولیدی برای  ۹ هزار و ۶۱ نفر در استان فرصت اشتغال فراهم شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل حمایت‌های قرض‌الحسنه از اشتغال خرد و کوچک را جزو برنامه‌های اصلی این نهاد مالی ذکر کرد و ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید به معنای واقعی تسهیلات حمایتی پرداخت کرده و با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، رونق فعالیت سالم اقتصادی توام با اشتغال را دنبال می‌کند.

وی پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا و تولیدی در قالب استراتژی سه گانه "هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و "صندوق‌های خرد زنان روستایی" را از جمله راهبردهای تدوین شده برای صندوق کارآفرینی امید ذکر کرد و گفت: این صندوق با سقف اعطای ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای هر طرح، گامی اساسی در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا برداشته است.

بابایی‌مهر، تسهیل در ضمانت وام و پذیرفتن محل اجرای خود طرح به عنوان وثیقه را از جمله اقدامات آسان‌سازی برای اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزا در استان اردبیل اعلام و بیان کرد: پس از اعطای تسهیلات نیز موارد اشتغال در کارگاه‌های دریافت کننده تسهیلات قرض‌الحسنه از این صندوق رصد و بازرسی می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دریافت‌کنندگان تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید در پرداخت اقساط خود، میزان معوقات این صندوق را ناچیز و در حد هفت درصد منابع پرداخت شده اعلام کرد و گفت: تسهیلات اشتغال‌زای این صندوق با سرانه اشتغال‌زایی ۱.۵ میلیارد ریالی رونق اشتغال را در مناطق روستایی استان اردبیل به دنبال داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار