قریب به پنج هزار خودرو عمومی در همدان گازسوز شده است

مدیر منطقه: تعداد خودرو‌های عمومی ناوگان حمل و نقل سبک اعم از تاکسی‌های داخل شهری، اینترنتی و وانت بار که با تسهیلات وزارت نفت دوگانه سوز شده اند به مرز ۴۵۰۰ دستگاه رسید.
کد خبر: ۹۹۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 12 September 2021
مدیر منطقه: تعداد خودرو‌های عمومی ناوگان حمل و نقل سبک اعم از تاکسی‌های داخل شهری، اینترنتی و وانت بار که با تسهیلات وزارت نفت دوگانه سوز شده اند به مرز ۴۵۰۰ دستگاه رسید.

به گزارش تابناک همدان، امین روستایی، از شتاب‌گیری و اجرای با دقت و جدیت طرح بزرگ تبدیل خودرو‌های عمومی تک سوز به دوگانه سوز با استفاده از تسهیلات وزارت نفت در سراسر استان خبر داد.

وی گفت: از ابتدای این طرح تا کنون ۴ هزار و ۴۰۴ دستگاه از خودرو‌های واجد شرایط دوگانه سوز شده‌اند.

روستایی با بیان اینکه در شرایط فعلی دوگانه سوز کردن هر خودرو نزدیک به ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد تصریح کرد: این هزینه برای خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت کامل رایگان بوده و تا سقف ۸۰ درصد هزینه‌ها نیز برای دیگر خودرو‌های اینترنتی را وزارت نفت تقبل کرده است.

وی ادامه داد: مسؤولان و کارشناسان منطقه، به طور مستمر از ۷ کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و در صورت وجود مشکلات احتمالی در روند کار، امور را منعکس و تا رفع آن پیگیری خواهند کرد.

مدیر منطقه همدان با اشاره به اینکه مصرف گاز طبیعی فشرده (cng) در پایان مردادماه سال جاری، ۱۴ میلیون و ۶۳۸ هزار مترمکعب بوده است، اظهار کرد: با استفاده از فرمول جایگزین معادل مصرف سی ان جی نسبت به بنزین، در این ماه ۱۳ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

امین روستایی یادآور شد: ظرفیت بالایی در کارگاه‌های تبدیل در استان وجود دارد؛ اما تقاضا برای دوگانه سوز کردن کم است. 

وی خاطرنشان کرد: روال ثبت نام و تقاضا مانند گذشته بوده و متقاضیان مشمول طرح باید در سامانه اینترنتی GCR.NIOPDC.IR ثبت نام کرده، کارگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه سوز شدن خودروی خود مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار